Utmaning: Köp inga kläder 2024. Vågar du dig på ett köpstopp?

Därför att det är det jag som TS valde. Du får gärna starta en om mobiler, köksprylar, resor, mat och vin etc.

7 gillningar

Hoppar över, tror det skulle bli lite för många trådar. :rofl:

Har bara trasiga kläder. Köpte inga 2023, kan fortsätta med det för att reta frugan lite till.

1 gillning

Ska göra ett rejält försök iaf

3 gillningar

Ojdå försent

Börja nu, avsluta 250103. :muscle::grinning::+1:

2 gillningar

Är det giltigt att sälja kläder och köpa för dom pengarna :sweat_smile:??

2 gillningar

Ajabaja! Rött kort! :red_square:

1 gillning

Jag är med men på 6-månadersbasis dvs till sommaren. Rensade ut typ alla sommarkläder pga storleksbyte så det kommer nog inte gå helt under den säsongen.

3 gillningar

Ok, då får det bli den hårda vägen…nål och tråd :dancer:

1 gillning

2025, året Jan släpper rikatillsammans merch kläder

2 gillningar

Haha, frun klagar alltid på att jag aldrig köper kläder så det låter som en utmärkt idé att minska ännu mer. Jag kör på köpstopp, så nästa gång det klagas kan jag hänvisa till något konkret.

2 gillningar

Det går inte med dom reglerna. Bandtröjor måste vara undantagna. Annars hade det nog gått bra då jag handlade kläder i mellandagsrean.

2 gillningar

Om bantröjor inte räknas, så borde nödvändiga skor vara ok! :wink:

1 gillning

Ett köpstopp gör man för sin egen skull och definierar själv. Det kan tex innebära att man får ersätta trasiga kläder. Eller att man ger sig 3 friköp under året för oförutsedda händelser. Eller att man undantar underkläder.

Lite trevlig inspiration: Köpstopp – Alternativ, varianter och tips | Minimalisterna

4 gillningar

Detta är ju en riggad tävling, som angaudlinn har förberett sig minutiöst på genom planerade strumpinköp.

3 gillningar

Jag vill vara med, illa fall göra en försök och ser hur länge jag klarar mig :+1:t4::smiling_face:.

2 gillningar

Jag har tyvärr några klädmåsten under 2024, Men lovar att allt kommer köpas secondhand förutom löparskor (som jag föredrar nya) :blush:

(Förstår att detta utesluter mig från denna utmaning :sob:)

Dock bättre än 2023 :blush:

5 gillningar

Använd de gamla! Jag har bandtröjor från 1990 som fortfarande är i bruk. :sweat_smile:

Fast jag har ju nästan alltid köpstop, köper bara när jag måste. :see_no_evil:

3 gillningar