Utmaning: Köp inga kläder 2024. Vågar du dig på ett köpstopp?

Här är 2023 års vinnare: :slight_smile:

1 gillning

Det står inget om att det är lagningsstopp 2024. Trasiga saker lagar man.

1 gillning

Ingen utmaning för mig.
Men lycka till allihop :nerd_face::+1:

Mvh Kroken

1 gillning

Haha… Ja, efter ett uppdämt behov av klädköp 2024. Förrresten, räknas det om man köper dem på firman @angaudlinn det är ju tekniskt sett inte jag som köpt dem då? :rofl::wink:

Det är fusk! :see_no_evil:

Räknas skor och secondhandkläder, så räknas inköp på firman! :rofl:

2 gillningar

Köpte inget 2023 förutom ett par bra promenadskor.
Behöver handla en ny varm vinterjacka i år. Min läderjacka har fläckar och hål.
Utöver det borde dom kläder jag har räcka under hela 2024. Har aldrig brytt mig om mode.
De trista begravningsfärgerna dom flesta bär numera är inte kul. Why?

2 gillningar

Game on!

Fick ta mig en rejäl funderande eftersom jag egentligen hade tänkt att införskaffa en ny pyjamas eller två. Men det är å andra sidan något jag behövt göra sedan länge så det kan lika gärna få vänta något år till. Dessutom medför ju det tunnslitna tyget och hålen i de nuvarande enbart extra ventilation och således ökad möjlighet att mysa ned sig under det tjocka lagret av täcke och filtar :blush: Gällande skorna som också har lite extra ventilation bör det vidare vara möjligt att rota fram något bortglömt alternativ ifall de nu skulle ge upp totalt (såtillvida jag lyckas ta mig in en bit i förrådet vill säga).

3 gillningar

Men jag tycker faktiskt också att det är lite fusk av @angaudlinn att preppa sådär med egna strump-inköp bara några dagar innan start…

Någon form av förlängning eller annat straff hade väl varit lämpligt? Men givetvis har han dessutom självmant intagit rollen som domare…

:thinking: :lying_face: :woman_shrugging: :joy:

3 gillningar

Håller lite med, hade ju kunnat hinna köpa skor i mellandagarna om någon förvarnat lite. :rofl:

2 gillningar

@angaudlinn … jag håller med de andra…

Vem är firmatecknare?

Just det! :red_square:

Nu kom idén iofs senare och det var mest en reagrej. :sweat_smile:

Eftersom jag inte köpte andra kläder 2023 så tänker jag att samvetet är ganska rent. Kanske ska jag helt enkelt låta bli att öppna förpackningen bara för att visa att det går ändå. :crazy_face:

Sätter inga mål om att inte köpa kläder, men har inställningen att bara ersätta mina utslitna favoriter med nya vid behov. Dvs inga utökningar av garderoben utan snarare en långsam krympning.

4 gillningar

Gäller det bara kläder till en själv eller räknas det om man måste köpa kläder till barnen?:sweat_smile:

Då tycker jag du helt enkelt bara ska ignorera denna tråden!! Ibland måste / mår man bra av att lägga pengar på sånt.
Allt som skrivs på forumet passar inte alla :sweat_smile:

2 gillningar

Kära dotter, det blir inga nya regnbyxor för dig i år, för pappa ska vinna ett vad…

#Famous last words innan en orosanmälan :rofl:

Kläder som endast används vid utövande av hobby är inte kläder va? Annars är jag inte med.

Visste inte att du hade kläder i bastun? :thinking:

Var det inte typ det som ABBA fick nedslag på för rätt länge sedan nu?

Jag kan spontant tycka att köp av begagnat inte riktigt räknas. En viktig fråga blir förstås vad man gör av tidigare plagg. Jag menar då jackan man tröttnade på eller träningströjorna där magen sticker fram. Det vore sunt med någon ”princip” som skulle göra att ersättningsköp så att säga kunde nollas ut.

Jag köper själv mest begagnat. Min uniform till vardags är jeans och skjorta. Jag har väldigt många skjortor. Samtidigt märker jag att de går åt. Skjortor av bra märken håller passform och utseende ”till slutet”. Plötsligt dyker det upp olika hål i en skjorta som gör att den får kasseras. Skulle jag köpa nytt vore detta ett icke-problem men med de jag köper nu för 30 kr styck på Sellpy är det en realitet. De är väldigt prisvärda ändå.