RikaTillsammans merch | Jag kan ingenting... hjĂ€lp! 🙈

We have a winner!

6 gillningar

Men digitalt fĂ„r man inte ”look & feel” kĂ€nslan som marknadsförare talar om :joy:

2 gillningar

Exakt, det gillar jag ocksÄ. De som vet, de vet.

7 gillningar

UngefĂ€r som ”Jobbig dag? Skicka frun pĂ„ hĂ€xkollo!”

8 gillningar

hahaha. Definitionen pÄ shits-and-giggles. :rofl: #InternHumor

3 gillningar

Bolmecoin mÄste göras i samarbete med Malmö Chokladfabrik, sÄklart! :chocolate_bar:

5 gillningar

Vi har lite tesla merch, det jag anvÀnder mest Àr vÀl en hoodie dÀr man inte riktigt kan se att det stÄr cybertruck, men om man vet sÄ ser man det, det gillar jag. Men jag mÄste sÀga att jag gillar Ànnu bÀttre att köpa t-shirts till mina barn. TÀnk att ha rika tillsammans citat pÄ mina barns t-shirts :heart_eyes_cat:

2 gillningar

Well, det Àr vÀl detta med Jantelagen och svenskars ovilja att prata om pengar som jag tror gör att traditionell merch gÄr bort. Du vill inte skylt med RikaTillsammans i offentligheten.

SÄ jag tror i sÄ fall pÄ nÄgot du har privat eller i en mindre krets. Och med koppling till rikedom och frÀcka budskap.

NÄgra förslag:

• Champagnehink – Rikt liv bortom pengar.
  • Cigarrfodral – Die With Zero.
  • Mobilfodral – Var lat, oengagerad och oinloggad.
4 gillningar

Tycker alltid att det saknas slips och manschettknappar (dubbelsidiga sÄklart, ingen togglevariant) nÀr det ska sÀljas merch.

Borde ju gÄ att sÀlja in till alla indexfondmanagers med.

1 gillning

Hej!

Jag tycker vÀrdefull merch kan falla in i tvÄ kategorier:

1. Riktiga kvalitetsprodukter för ofta-anvÀndningssaker
  2. “Shits and giggles”-saker, som du sĂ€ger :slight_smile:

Nr 1 gör vi en hel del av pÄ Opti, men nÀstan enbart bolagsinternt. Hoodies, trÀningströjor, paraplyer mm av absolut toppkvalitet som kommer hÄlla i mÄnga Är och som man verkligen vill ha pÄ sig. Nr 2 Àr mer i roliga undantagsfall, men det har en plats.

Det jag inte tycker har en plats Ă€r masspridna slit och slĂ€ng saker. Även om jag förstĂ„r att de kan ha en plats rent affĂ€rsmĂ€ssigt sĂ„ tycker jag – och det fĂ„r enbart stĂ„ för mig – att det Ă„r 2024 inte “ens” dĂ„ Ă€r försvarbart ur ett miljö/klimatperspektiv.

Men nr 1 dÀremot, bÄde ja och hurra! AnvÀnder min Opti-hoodie dagligen, och cyklar du in mot Stockholm norrifrÄn kan du sÀkerligen se en trÀningströja med Opti-logga till och frÄn med :slight_smile:

Mvh,
Jonas
VD Opti

7 gillningar

Tack för ett bra perspektiv. KÀnns ÀndÄ rÀtt skönt att vi i trÄden trattar ner det till vad som Àr viktigt. :heart:

4 gillningar

Flera lÄdor band-t-shirtar frÄn 80-00-talen i garderoben? JodÄ! :see_no_evil:

Jag Àr kluven till merch, mest för att det Àr slit-och-slÀng-kultur, men rÀtt fras och loggan pÄ kvalitetsplagg sÄ finns det sÀkert en marknad.

1 gillning

Men om du har kvar T-shirts frÄn 80-talet Àr det vÀl inte slit-och-slÀng ?
VĂ€lj att se det som samlingar eller framtida antikviteter.

3 gillningar

Kör pÄ kvalité med lite humor. Inte sÄnt som ges bort frÄn stora flyttkartongar av lager utan sÄnt som man kan kanske lotta ut. 1 till 2 T-shirts per förelÀsning? Samt tillgÀngligt via nÄgon Webstore.

Lite sĂ„dĂ€r interna skĂ€mt. SĂ„nt som en annan RTS-are skulle se och fatta och kunna sĂ€ga “aha lyssnar du ocksĂ„ pĂ„ RTS”?

“Jag missade fingerprint-rallyt.” Följt med en index-graf som visar index utprestering.
“You are not a fucking tree”
“F.ck aktiv förvaltning”

4 gillningar

Min dator Àr ju fylld med klistermÀrken till att börja med :rofl: Sen har jag köpt merch av youtubers.

En kanal som heter Yes Theory handlar om att vÄga utmana sig sjÀlv bland annat och har taglines som:

En frÀmling Àr endast en vÀn du inte trÀffat Àn.

Och

Seek discomfort (utmaning/obekvÀmhet)

DĂ€rav har jag köpt tröjor med deras tagline “Seek Discomfort” och nĂ€r jag har pĂ„ mig tröjorna kĂ€nner vissa igenom klĂ€dmĂ€rket och vi fĂ„r nĂ„got att prata om :slight_smile: Det har hĂ€nt i Sverige som ute i Europa (kanalen har 8 miljoner prenumeranter).

FÀrgen pÄ min ena tröja har dock börjat slÀppa efter endast ett fÄtal mÄnader dÀrav vill jag gÀrna att RT-merchen ska hÄlla högre kvalite.

LÀnk till affÀren:

3 gillningar

Exakt, jag har anvÀnt vissa sÀkert hundra gÄnger. Men de flesta gör inte sÄ. Det var det jag menade.

Jag sÄlde nÄgra till ett tokigt fan i Tyskland hÀromÄret. 500 spÀnn för en grÄnad t-shirt med hans favoritband - check! :joy:

Nu kÀnner jag mig sÄ hÀrligt ung igen. Min ser extremt alternativ och punkig ut av alla klistermÀrken. :rofl:

2 gillningar

Kan inte bestÀmma mig vilken tisha jag vill ha:
”En gĂ„ng Bolmare, alltid Bolmare”
“Natural born Bolmare”
”Bolmare for life”
”Bolmare - change my mind!”

3 gillningar

Kul idé!

Som andra pÄpekat, Àr det viktigt att tÀnka pÄ att hitta ett bra företag att jobba med

NyslÀppt video pÄ Àmnet. SÄ tag ogÀrna första bÀsta billiga företag nÀr det gÀller merch.

Sedan Àr jag fruktansvÀrt trött pÄ muggar och svarta tshirts med en vit textrad pÄ, det mest fantasilösa som finns i merchvÀg.

Jag hade velat se mer vettig och anvÀndbar merch.

• Rika tillsammans-plĂ„nbok
    • det Ă€r svĂ„rt att ta ur korten sĂ„ att du pĂ„minns att du skall hĂ„lla pĂ„ pengarna
  • En hĂ€rlig sommartunn rika tillsammans-mantel
    • till den som droppar köp LF Global / Lysa snabbare Ă€n hur den nya anvĂ€ndaren hinner lĂ€sa om sitt inlĂ€gg
  • Utvalda poddavsnitt pĂ„ vinyl
    • En fin gĂ„va till finsmakaren

SkÀmt Äsido, gör nÄgot fint och inte dussin. En trevlig liten kökshandduk mÀrkt fika tillsammans? :man_shrugging:

3 gillningar

DĂ€r det ser ut som att en del frĂ„n R-et fallit bort, sĂ„ det ser ut som typ “R/Fika Tillsammans” xD
Kanske nÄgon AI kan hjÀlpa till att trolla fram bild? Jag har tyvÀrr ingen licens för digitala varianter.

2 gillningar

Japp, den Àr bra - rekommenderas!

Det vore ju skitkul! :+1:

Hahaha! PÄminner om Husqvarnas skiva med ljud frÄn olika motorsÄgar. :see_no_evil:

Kul, men kanske lite vÀl internt om det ska vara merch?

2 gillningar