RikaTillsammans merch | Jag kan ingenting... hjĂ€lp! 🙈

Det skulle jag vilja ha men hur mÄnga anvÀnder plÄnbok?

Har en ny plÄnbok som var nÀstan omöjlig att fÄ tag pÄ men förhoppningsvis hÄller den resten av mitt aktiva liv.

2 gillningar

Gör inte alla det? Jag har en, eller tvÄ. Den ena köpt av en smÄlÀndsk skinnhandlare pÄ en marknad och den andra en gÄva frÄn Sydkorea.

MÄste ju ha kontanterna och korten dÀr. :blush:

3 gillningar

Med ovan i tanke, kan man sÀlja aktier i onoterade bolag som merch? TÀnk er, surfa in pÄ RikaTillsammansMerch.se och peta in 2-3 onoterade aktier i kundkorgen som merch

Mvh,

2 gillningar

KÀnner nog ingen som anvÀnder plÄnbok :joy: Har mina kort och de ytterst fÄ gÄnger jag har en kontantsedel i mobilfodralet som har nÄgra kortplatser. Typ mobilfodralplÄnbok :slight_smile:

3 gillningar

Men nu vet du en som har plÄnbok i alla fall! :blush:

FÄr vÀl fixa lyxig kortficka till mobilen i stÀllet?

(Och plÄnbok för oss Àldre!) :rofl:

3 gillningar

Jo, jag har en plÄnbok :sweat_smile: men den ligger hemma eller i jobbvÀskan, har inte sett den pÄ nÄn vecka :thinking:

2 gillningar

Jag önskar att det vore sÄ!

Jag blev glad för nÄgra dagar sedan nÀr Systembolaget redan i dörren uppmanade kunderna att anvÀnda kontanter dÄ korthanteringen krÄnglade! VISA gick inte alls och Master Card fungerade fast tog lÄng tid!

Cash was king! HURRA!

1 gillning

Det vore ocksÄ en bra merch! Kanske lite svÄrare dÄ det finns sÄ mÄnga olika telefoner.

1 gillning

En enkel svart tischa med trycket “Strategisk medelmĂ„tta” i god kvalitet hade jag lĂ€tt kunna bĂ€ra runt pĂ„ stan :ok_hand:

8 gillningar

@Andre_Granstrom Du kan ju sjÀlv göra en:

VQM
FTW

Jag hade köpt en direkt :money_mouth_face:

1 gillning

Jag vill ha klistermÀrke med detta!! För att sÀtta pÄ datorn :smiley:

3 gillningar

Jag kör en del merch, tex kylvÀskan du fick. Jag hÄller med om andra som skriver att det ska vara kvalitetsprodukter.

Jag sĂ€ljer inte merch men har det som “snabbhetspremie” vid bokningar eller som uppskattning till ambassadörer/samarbetspartners eller som vinst i tĂ€vlingar. Dvs det ska inte gĂ„ att köpa, utan Ă€r nĂ„got man “förtjĂ€nar” (lĂ„ter sĂ„ corny nĂ€r jag skriver det sĂ„, men jag tror att alla förstĂ„r vad jag menar).

Sen slÀnger jag alltid in en tygkasse med tryck (vem behöver inte det). En av höjdpunkterna Àr att sonen alltid kör sin Pensionsguiden-typpÄse med sig till jobbet. LikvÀl som nyckelsnöre (fast det var mest för att jag sjÀlv behövde ett-tvÄ men det blev sÄ dyrt att köpa sÄ fÄ, sÄ jag köpte 300! :joy:).

NÀst merch lutar Ät ett ihopfÀllbart paraply i bÀttre kvalitet. Jag kÀnner inte riktigt att jag har statusen just nu att jag skulle kunna sÀlja merch, men det kan ni! Jag vÀljer alltid sÄnt som jag sjÀlv vill ha. NÄgon perk som Àgare mÄste man ju ha.

5 gillningar

Faktiskt funderat pÄ det! :joy: Hybrisen Àr total

2 gillningar

Det hÀr lÄter som nÄgot för mÀnniskor som gillar andra mÀnniskor. För mig gÄr citatet:

En frÀmling Àr en jobbig mÀnniska som du Àn sÄ lÀnge lyckats undvika.

:winking_face_with_tongue:

11 gillningar

Jag förstÄr :rofl: I min naivitet tÀnkte jag att det var lite av en universal sanning att gilla andra mÀnniskor men dÀr fick jag!

4 gillningar

Du Àr ung Àn, du har gott om tid att upptÀcka att du egentligen inte heller gillar andra :joy:

9 gillningar

Sant, jag lÀr mig sÀkerligen sÄ smÄningom :wink:

Jag kom pÄ att nyligen inhandlade jag bÄde tröjor, tygpÄsar och klistermÀrken pÄ Berkshires ÄrsstÀmma.

HÀr en en tröja tillsammans med en författare som vissa kanske kÀnner igen? :eyes:

(Jag blev starstruck)

4 gillningar

Jag med, mesta merch Àr dynga som tillverkats i en sweatshop nÄgonstans. Finns undantag sÄklart.

Av jobbet fick jag t ex Haglöf vÀska med diskret logga. AnvÀnds fortfarande dagligen efter 8 Är. :nerd_face: Vattenflaskor har jag haft nytta av och Àven profilklÀder t ex löpartights mm.

Sen var det lite kul nÀr jag fick en t-shirt av byggahus.se för att jag var bland de 100 mest aktiva medlemmarna eller nÄt.

1 gillning

“Det finns tvĂ„ sorters mĂ€nniskor i vĂ€rlden. Undvik bĂ„da.”

7 gillningar

Jag jobbar pÄ marknadsavdelningen pÄ ett företag med ca 100 anstÀllda och har lite allt-i-allo sysslor, bland annat att köpa in lite merch.

En sak jag har mÀrkt genom Ären Àr som mÄnga skrivit redan, kvalité gör att folk anvÀnder grejerna. SnÄlar man riskerar det att bli lite Temu kÀnsla över allt ihop och att det bara blir liggande.

Sen tycker jag att man behöver se ett vÀrde i hela apparaten. Ett företag som vill mÄna om sina anstÀllda kanske mÄr bra av att dela ut typ en vÀska eller en hoodie av bra kvalité dÄ och dÄ.

Allt beror egentligen pÄ mÄlgruppen och vad man vill uppnÄ. Vill man ha lite rolig merch sÄsom lite klistermÀrken etc tycker jag inte att man ska tÀnka sÄ mkt utan bara köra. Vill man dÀremot satsa lite mer pÄ det och man tÀnker t.ex jackor och saker som Àr lite dyrare, fokusera pÄ kvalité. Ett klistermÀrke för 50 kr har man inte lika höga förvÀntningar pÄ som en jacka för tvÄ tusen t.ex.

3 gillningar