T.ex. diskmedel, toalettpapper, rengöring etc.
Någon som jämfört? Vad tror/vet ni?
T.ex. diskmedel, toalettpapper, rengöring etc.
Någon som jämfört? Vad tror/vet ni?
Knappa in dina favoritvaror i appen Matpriskollen, så ser du vilken butik som har den på rea denna vecka.
Både Rusta, ÖoB och massa andra butiker är med. Ibland är Coop billigare än Rusta.
Vissa städartiklar är faktiskt ganska smidigt att beställa på apotea, snabb frakt och ofta billigast
Toapapper (och hushållspapper) köps här på ÖB eftersom de med jämna mellanrum har erbjudanden, köper aldrig till ordinarie pris. Där vi bor är det billigast.
Nästan all rengöring, tvättmedel och diskmedel köper vi på nätet vid erbjudande, då gärna från Apotea som det tipsades om här ovan. De brukar ofta köra med 25% på några märken och då gäller det att slå till på en del, för det kan dröja till nästa gång.
Har de någon bra sort? För mig betyder bra inte att det ska vara mjukt och skönt! Ett billigare papper som river lite är bäst men det ska inte vara mjuka rullar som innehåller 99% luft!
Förr köpte vi alltid Edet Extra. Klart bästa papperet men tyvärr har de slutat tillverka det.
Där skiljer vi oss åt! Mjukt, tjockt, skönt och vitt ska det vara Blir skilsmässa direkt här om partnern råkar komma hem med nåt tunt, oblekt, raspigt elände!
Skämt åsido, jag tycker det mesta vi köpt är riktigt bra, ska kolla vad det senaste heter…
Tycker nästan alltid Willys är billigare än rusta när jag jämför. Tror bara man tror rusta är billigt.
Förr köpte vi alltid Edet Extra. Klart bästa papperet men tyvärr har de slutat tillverka det.
Har de? Går att köpa på min lokala Willys iaf.
Lätt bästa pappret med mycket på rullen och noll konkelbärsrisk.
Mjukt, tjockt, skönt och vitt ska det vara
Blir skilsmässa direkt här om partnern råkar komma hem med nåt tunt, oblekt, raspigt elände!
Jag har dresserat min familj i att klara stjärttork medelst strävt papper. En viktig livskunskap så man inte vandrar ut i världen med alldeles för skör bakdel.
Jag har dresserat min familj i att klara stjärttork medelst strävt papper.
Sandpapper grovlek 80 är bättre för härdning.
Exakt! Det känns billigt men när man jämför är oftast Willys och Maxi billigare.
Har de? Går att köpa på min lokala Willys iaf.
Lätt bästa pappret med mycket på rullen och noll konkelbärsrisk.
Jag letade överallt här först och sedan googlade jag det och kom fram till att det inte tillverkades längre. Får ta nya tag kring det, tack för informationen.
Värt att åka en bit och fylla bilen!
Familjen klagar inte (jo, den gången det råkade köpas hem papper som kändes som att torka sig med en pressening) , det är jag som villhöver
strävt papper. En viktig livskunskap så man inte vandrar ut i världen med alldeles för skör bakdel.
Den första kulturkrocken bestod snarare i det silkespapper som fanns på toaletterna ute i världen (i den mån det fanns något öht).
Har familjen fått öva med bakplåtspapper ?
Brukar ni göra prisjämförelse på diskmedel och rengöringsmedel och dessutom köra extra för att hämta det annat än på ordinarie matbutik?
Känns som en 100-kronorsfråga.
Minns när jag jobbade i TV affär för många år sen, en kund kom in och ville ha rabatt på videoband, vi hade 2-pack för 69 och det såldes hos en konkurrent för 65. Någon rabatt fick han inte, och då tyckte han att han lika väl kunde åka dit.
Konkurrenten låg 10 km bort.
(priserna minns jag nog inte exakt)
Biltema klår båda.
Handdisk:
Allrengöring:
Hushållspapper:
Detta är några plockade produkter. Jag tror att jag valt de med bäst jämförpris men orkar inte räkna noggrannare. Såklart har butikerna olika utbud. Det är också värt att kolla in Dollarstore, Granngården och eventuellt lokala handelsbodar. Om du rekar i en tio mils radie runt där du bor så kan du säkert spara 20 kr om året.
För nån vecka sedan var det kampanj på Yes diskmedel. Jag köpte hem 10 liter
Föreslog här hemma ett spartips och att vi skulle installera en enkel bidé dusch som kopplas till toaletten. Väldigt vanligt i Finland för övrigt. Hur mycket pengar lägger man inte på toapapper årligen?
Nåväl, det var inte ett populärt förslag.
För nån vecka sedan var det kampanj på Yes diskmedel. Jag köpte hem 10 liter
Så gör jag också ibland. Men det känns som om man därefter “slösar” mer på en sådan produkt när man har den hemma i ett sådant överflöd.
Någon mer som märkt av detta fenomen?
Livets stora frågor.