DET håller jag verkligen med om! Ju mer sällan sällanköpsvaror tar slut desto bättre. ![]()
Men de kör med egna varumärken, så det väl går inte att jämföra riktigt?
Det är ju skillnad i kvalité mellan olika handdisk, hushållspapper, osv.
Är det? Biltemas hushållspapper är i alla fall av grym kvalitet. Allrent har jag inte hunnit prova men hur dåligt kan det vara? Diskmedel jämförde jag med de andras lågprisgrejer, tror de är lika usla allihop.
Så alla varumärken och produkter är identiska inom samma kategori? Antar att du skämtar, men är inte säker…
De produkter jag jämförde var lågprisalternativen. Jag bedömde att de förmodligen är ungefär lika bra eller dåliga. Jag bekräftade alltså det du sade: jag har inte tittat efter varumärken.
Det enda jag vet med säkerhet är att hushållspapperet på Biltema är bra. ![]()
Om man köper Yes diskmedel i stället för Biltema så hinner man glömma bort vad det kostade ungefär 5år innan flaskan är slut för det räcker nästan i oändlighet.
Åh en till med saltlager! Vad har du saltet till?
Jag har själv bunkrat upp oraffinerat havssalt.
Och jag kör med “naturlig” hårdtvål från mellanösternaffär.
I övrigt tycker jag ÖoB krupit upp i pris. Willys är min go to när jag inte pallar jaga erbjudanden. Och deras toalettpapper “Fixa mjuk” är helt outstanding i kvalitet och känsla! De är också bäst i pris på Arlas kefir (den enda med L Reuteri) samt ägg från “utomhushöns”.
För vissa stapelvaror har jag Lidl som go to. T ex EVOO, brie och den aluminiumfria deoderanten “Aqua”.
Som tur är har jag alla affärer och paketutlämningsställen på/nära bilpendlingsvägen till jobbet, varav en del med i princip gemensam parkering.
Kul tråd - konsumentkraft FTW!
Mat. ![]()
![]()
![]()
Hehe jag med. Men tänker att saltet kan användas till att konservera mat, eller utgöra bytesvara, vid kris. Håller ju ett tag efter passerat bäst-före ![]()
Salt håller för evigt. Kan bli klumpigt dock men ej hänt än
![]()