Billigaste stället för varor som håller länge?

Hej allesammans!

Undrade om ni hade några heta tips på ställen där man köpa konsumtionsvaror som till exempel toalettpapper till billigaste pris? Jag är då ute efter varor som inte går ut på ett meningsfullt sett. Kvalitet är fortfarande intressant men jag tänker att det måste gå att få mängdrabatt om man köper för flera års förbrukning? Har ett förråd som jag har plats över i nämligen…

Är inte Costco inriktat på ungefär det du pratar om här? Jag menar nu att köpa saker i bulk istället för små förpackningar.

1 gillning

Granngården och katrin hushållspapper och toalettpapper. De kör regelbundet kampanj och då blir det prisvärt. Du kan även köpa pall av det och få ytterligare rabatt.
När du jämför tänk på att du har typ dubbla mängden papper på deras rullar jämfört med matbutikens varianter.

Jag går på kilopriset då jag tror att förbrukningen vid toabesök bör mätas i vikt istället för meter. Tunt och lätt papper kräver mera meter papper medan kraftigare papper inte fordrar så många meter.

Avstår från toapapper över 40:-/kilot men köper på mig så mycket jag kan bära om det ligger under 30:-/kg.

( Skall kolla Granngården - trodde dom bara hade blommor och gödsel :.) )

1 gillning

Välkommen till forumet! :smiley:

Du ska nog börja med att fundera över vad du har behov av i stora mängder. Ser man på så’n där daytime tv med kupongklippande amerikanska hemmamorsor så verkar de stapla tvättmedel, två, schampo, tandkräm, toapapper etc, dvs just sådant som går åt och inte är datumstämplat annat än åravis in i framtiden.

Du kan ju också bygga ett prepperförråd med konserver och torrvaror, men detta måste ju roteras oavsett.

Till syvende och sist tror jag det blir svårt att tjäna stora pengar om man inte är galen konsument av något som är relativt dyrt och tar liten plats. Min särbo brukar bunkra hårfärg när det är rea t ex. :joy:

Bor du så till att det går att hyra ut förrådet så tror jag det lönar sig mer faktiskt.

1 gillning

Du måste räkna på kapitalkostnaden, alternativkostnaden och ordersärkostnaden och se om du verkligen kan få några större volym baserade rabatter.
Ännu bättre kan vara att hyra ut förrådet eller göra sig av med det.

1 gillning

Dagens ord!

2 gillningar

Tvättmedel finns i 25kg säck kan i bland vara billigt hos den lokala “invadrar-grossen” typ 139:- inte märkt nån skillnad.

Dasspapper är för liten skillnad i att köpa på pall jämfört med bal. Jag rationalliserade bort dasspappret helt. Men är singel och bor lantligt…

Ost kan man komma över billigt i bland. Lagrar man hushållost så blir den mycket smakrik perfekt i gratänger m.m… Max ca16-17 mån dock efter egna experiment.

Grejen med bra priser är att de kan dyka upp lite var stans men undviker man bara Ica så är hälften redan gjort:))

En del av mina invandrar kompisar i göteborg är mycket förtjusta i willys gross butiker kommer inte ihåg varumärket men de skall kunna vara billiga på vissa varor. Lite åt cotsco hållet man måste vara medlem och ha firmakort tror jag

Hygien artiklar köper jag ofta på o&b eller liknannde. Shampo börjar lukta illa efter ca 3år är min erfarenhet

Inte övertygad att mitt sett att handla blir billigare men det känns gött för mig och det räcker fint

1 gillning

Ris kan man köpa i stora påsar hos Turklivs.