Vore kul om folk ville bidra med lågprisprodukter man genuint upplever är lik bra eller bättre än konkurrenter.
Och nej, det är inte diskussionen att en hushållsost minsann är bättre än en vällagrad Grevé, men sådant som är hyfsat objektivt mätbart. Just det exemplet är ju iofs extremt mätbart. Hursomhelst.
Jag kan starta med den osexiga produkten snarkplåster från Temu. En tiondel av priset på apoteket och minst lika bra.
Bra tråd. Jag tänker främst på matvaror men det finns förstås fler exempel.
Pesto från Lidl
Choklad från Lidl
Juice från Lidl
Ättika från Willys (Eldorado)
När det gäller Aliexpress, Temu och liknande finns en hel del vettiga produkter. Köpte senast mellanlägg för stekpannor. Det finns alltså flera överdrivet dyra alternativ med diverse märken på men dessa billiga kostar inte mycket och är lika bra. De väger typ ingenting heller. Temu Sweden | Explore the Latest Clothing, Beauty, Home, Jewelry & More
Dyra microvågsugnar jag kollat på har grälla pipsignaler. De piper tills man kommer och hämtar maten på vissa. Många saknar intuitiva kontroller. Enl. mig ska man bara behöva välja tid och effekt med två vred. Sedan en startknapp. Tre grejer. Tid, effekt, start.
Jag tror det var Jula som sålde den bästa micron jag använt för runt 1000 kr. Får dubbelkolla vad den hette.
Ett enkelt pling när den stannat. Väldigt intuitiv kontrollpanel. Minimalt med extrafunktioner.
Eldorados tvättmedel. Märker ingen som helst skillnad vare sig gällande fläckborttagande egenskaper eller effekt på färger över tid jämfört med dyrare fabrikat.
Jag tycker att Lidl’s mellanrost bryggkaffe är bra (röd förpackning med stort M på) för ca 40 kr, ibland kan man köpa tre för ca 29 kr styck. Även deras vita kaffefilter är bra.
Typ allt i Lidls Matriket varumärke. Även en del av deras verktyg, parkside, kan vara bra. T ex krysslaser nu för 249kr. Är man riktigt snål så köper man hem och använder i 90 dagar och returnerar sedan.
Har du funderat på vilka kemikalier klistret eventuellt kan innehålla i dessa billiga plåster som inte kontrollerats av Läkemedelsverket/Kemikalieinspektionen?