Mitt första företag är snart igång! Tack RT!

Jag har lyssnat på Rikatillsammans och följt resan i mer än 6 år och det har gett mig en bra grund att stå på i många beslut som har tagits i livet. Nu är det dags för nästa resa som jag också har RT att tacka, driva eget företag!

Vi ser det hela som ett sätt att lära oss företagande samt allt som behövs runt om kring.

Lagerbolag beställdes för någon vecka sedan och denna veckan har vi det nog helt klart och ska ansöka om momsregistrering för att äntligen börja sälja.

Men vad är det då vi ska göra är det kanske någon som undrar :thinking:

Med all hype om AI och ett intresse om design från min svåger så kommer vi att driva klädesförsäljning med fullt fokus på AI genererade tryck. Vi kommer inte alltid vilja att trycken ska vara perfekta, där får gärna vara med en del av dem misstag som AI gör i dagsläget :blush:

Tänker att jag kommer precis som @K.et föra en liten blogg här och uppdatera med status om hur det går för oss.

Vi har som sagt mycket att lära men det kommer bli en spännande resa!

13 gillningar

Woho! Grattis, grattis! Säg till om vi kan hjälpa till! :blush::+1:

2 gillningar

Tack och det ska jag absolut göra!

Fick precis besked om att ändringen är genom och namnet är bestämt!

Nu är man ägare i IMNT AB :tada:

Blir att läsa på om bokföring, moms samt skicka in om momsregistrering i helgen :ok_hand:

5 gillningar

Hur ska man tänka kring företagsförsäkring?

Ser inte stora behov av det i denna typen av företag men samtidigt skönt att ha någon säkerhet. SEB hade ett samarbete med Trygg-Hansa i 6 månader jag ska få mer info om.

Fantastiskt! Lycka till! Går det inte hela vägen så kommer du ha lärt dig massor ändå!

2 gillningar

Tack!

Det är precis så vi ser på det. Inte en lätt branch men det rör många områden som vi kan lära oss mycket på och ha med oss.

I fredags blev det helt klart med banken och vi är nu i full gång med hemsidan och ska börja testa ta emot beställningar från vänner :partying_face:

Fantastiskt att vi äntligen är här!

2 gillningar

En tjänst för att beställa vänner? Det låter spännande. :joy:

Skämt åsido, lycka till!

4 gillningar