SATS ska börsnoteras på Oslobörsen. Vad tror ni om den? Värd att teckna?
Hej,
Jag har inte kollat på SATS specifik men jag har en kompis som har drivit en gymkedja. Det är en svår bransch med låga marginaler. Jag är tveksam till SATS, men allt beror ju på vilken värdering de har osv.
/Jonatan
Sats är en stabil gymkedja för att hålla sig i branschen, där marginalerna tilltalar en att faktiskt intressera sig för aktien.
Deras soliditet ser hyfsad stabil ut samt med en vinstmarginal om runt 15 procent (i Sverige) med ökad EBITA från föregående år.
Då stöd från större investerare ser ut att vara aktuellt med ovanstående grund motiverar SATS Group mig att investera.
Jag kommer att teckna.
/Simon
Sats är en stabil gymkedja för att hålla sig i branschen, där marginalerna tilltalar en att faktiskt intressera sig för aktien.
Deras soliditet ser hyfsad stabil ut samt med en vinstmarginal om runt 15 procent (i Sverige) med ökad EBITA från föregående år.
Då stöd från större investerare ser ut att vara aktuellt med ovanstående grund motiverar SATS Group mig att investera.
Jag kommer att teckna.
// Simon
Bra info i slutet av inlägget: Debattinlägg: "SATS som marknadsledare måste vara medvetna om sitt ansvar" - Sweaty Business
Köp inför nyår när alla ska kirra gymkort för nyårslöftet och sälj efter några månader när folk inte pallar att gå till gymmet längre? 
Frågan är vad tillväxtpotentialen är? Existerande framgångar är redan inprisade i kursen. Svårt att se hur Sats långsiktigt kan landa bra mellan folkligt/billigt Friskis och dyra men små personliga gym. Deras målgrupp är säkert redan med på tåget.
Deras affärside är knappast unik, och konkurrensen är stor. Svårt se potentialen i bolaget.