0 tilldelning, trist
Jag kan konstatera att man troligtvis fick 0 om man sökte på minimipost, de har alltså precis som med opter inte prioriterat småsparare och ägarspridning, ens via slumpen, utan helt prioriterat “dödrejset”, se nedan, han fick 2,5% av sökt.
https://twitter.com/Investorsharkz/status/1463405052731826179
Jag gissar att han inte hade för avsikt att behålla 2 MSEK signup i sin portfölj.
Är det vanligt att de gör så här, som med opter, att de helt struntar i tilldelning vid sökt minimipost?
Ingen tilldelning tyvärr. Sökte 300.
Det är ju tråkigt att mångmiljonärerna får så lite tilldelning, synd om dem 
Ja, man kan ju inte köra med belåning på helt nynoterade aktier.
Hoppas SignUp är nöjda med de 60 000 aktier de gav till någon eller några på Goldman Sachs, alternativt deras kunder. 62 000 sålda aktier, inte en enda köpt. Skall bli intressant att se vart kursen tar vägen när de sålt färdigt.
0 av 2 konton.
0 av 4 konton 
8 konton. Fördelat på både minimi- och dubbelpost, samt en betydligt större. Ingen tilldelning
Större aktörer och bekanta var säkert första prio, trist bolag enligt mitt tycke med facit i hand.
Ingen tilldelning, sökte minimipost.
Är detta vanligt? I de börsnoteringar jag varit med om tidigare i höst har det inte varit så här. Men helt plötsligt två i rad, Opter och SignUp, som kör denna, för oss småsparare, tråkiga tilldelningsvariant.
Det låter jag någon annan svara på, är ingen IPO veteran.
Ingen tilldelning🙁
Vanligt vet jag inte men noterar att Avanza var exklusiv retail distributor för den här noteringen vilket inte gav ett skit som vanligt. Vissa bolag är tydliga redan i prospektet hur tilldelning kommer ske vilket är superbra (se: SHT, SolidX, Söder sportfiske osv).