Tack för ditt svar! Hade du någon erfarenhet av just fysioterapeut inom hemsjukvård innan du började jobba som konsult?
Ja det hade jag. Men tycker inte det kan vara ett krav. Hemsjukvård är egentligen relativt simpelt, tex jämfört med VC. En liten djungel med hjälpmedel i början bara- men det kommer man in i snabbt.
Hej! Roligt att läsa en tråd för fysioterapeuter kring karriär och värdeskapande. Jag är själv en relativt nyexad fysioterapeut som själv resonerat kring de olika karriärvägarna, både inom akademin och privat. Dock har jag blivit mer och mer tveksam ifall det är värt att stanna kvar i yrket - vilket givetvis späddes på av artikeln i Dagens Medicin. Det har nu gått ett år sedan ditt inlägg och det hade varit roligt med en uppdatering! Hur ser din plan ut nu och hur går dina tankar idag?
Kom att tänka på ett avsnitt av Ramit Sethis I will teach you to be rich där han snackar med ett par som är fysioterapeuter. Amerikanare, så storyn i sig är kanske inte relevant, men just tänket kring ‘vad kan jag göra som fysioterapeut för att tjäna mer stålar’ är en av de centrala trådarna under hela avsnittet: