Nu har ni chansen att hjälpa en ung fysioterapeut (sjukgymnast) med att brainstorma kring idéer hur man som fysioterapeut kan skapa värde för människor!
Vem är jag?
25 år gammal. Bor i Göteborg. Arbetar som fysioterapeut inom privata sektorn på en rehabklinik. Får i dagsläget ut ca 21000kr efter skatt. Jag gillar mitt jobb och att utvecklas inom området, men hade gärna velat kunna dra in mer på kontot och drömmer om att kunna arbeta mindre i framtiden och således ha mer fritid att ägna mig åt mina hobbies och att resa. Således tror jag även att jag hade uppskattat mitt arbete ännu mer! Bor i en bostadsrätt tillsammans med sambon.
Vad är min målsättning?
Långsiktiga målsättningen är som sagt att kunna tjäna mer för att då också kunna vara ledig mer. Ledigheten hoppas jag kunna ägna åt att resa mer, ägna mer tid åt hobbies och mer tid med nära och kära. Självklart drömmer jag om ekonomisk frihet, men som fysioterapeut i Sverige idag känns detta svårt! (Eller är min tankeverksamhet bara alldeles för begränsad??)
Hur ser min plan ut just nu?
Min karriärsplan och plan för ekonomisk utveckling är i dagsläget inte särskild utvecklad, vilket är varför jag vänder mig till er. Den plan jag har just nu är att fullborda en magisterexamen samtidigt som jag fortfarande arbetar kliniskt. Denna examen beräknas vara klar inom 1,5 år. Efter det är planen att doktorera, vilket kommer ta ytterligare ca 4 år.
Investeringsmässigt så målsparar jag i dagsläget 5000kr/mån till insats för att köpa hus med sambon (utanför Göteborg). Resterande investering (ca 4000-5000kr/mån) går till LYSA 90-10kontot.
Vad behöver jag hjälp med?
Brainstorma! Hjälp med att tänka utanför boxen! Komma med förslag kring hur jag på bästa sätt kan skapa värde för människor och på så sätt även förbättra min egna ekonomiska situation. I många av de senare avsnitten i podcasten pratar @janbolmeson mycket om hur förmånligt det är att skapa sitt egna företag - något som intresserar mig, men vad skulle mitt företag kunna erbjuda för tjänster? Finns det andra sätt att utveckla mina inkomster förutom via eget företag?
Shoot!
Vänligen, D