Jag har haft avanza auto på ett KF. I slutet på förra veckan så sålde jag av alla fonder, stoppade auton, eftersom jag ska flytta över pengarna till Lysa istället. Idag har försäljningen gått igenom, och pengarna står som “tillgängliga”, så jag tänkte att jag skulle flytta dom. Denna skylt kommer upp, och jag fattar inte om detta är en standard aning, eller om den gäller “enskilda aktier” eller om fonder ingår i detta, så att jag därför ska vänta ytterligare två bankdagar med att flytta pengarna?
Ja det är en påminnelse att du inte ska flytta pengarna förrän de kommit in på kontot. Det kan se ut som att pengarna kommit in men det tar ett par dar tills de faktiskt är bokade på ditt konto.
Om du tar ut pengarna före de är bokade så får man en straffränta
Aha, lurigt! Det ser ju ut som att dom är tillgängliga
men jag gör väl bäst i att vänta ytterligare två dagar till med flytten då. 
Precis! De tillåter en att handla med pengarna eftersom om du köper något så bokas det ju ytterligare i framtiden dvs efter att likviden bokats. Då blir det ingen ”skuld” eftersom pengarna kommer in före de går ut för den nya affären.
Om man däremot tar ut pengarna så går det ju snabbare än att handla fonder/aktier 
1 gillning
Aha, då är jag med! Tack för svar hörni! 
1 gillning