Hej.
Har sett att Nordnet har något som heter smarta portföljer, någon som har någon erfarenhet/åsikt om den typen av portföljer?
Mvh Mathias
Hej.
Har sett att Nordnet har något som heter smarta portföljer, någon som har någon erfarenhet/åsikt om den typen av portföljer?
Mvh Mathias
Hej.
Här har du lite vad småspararguiden.se tycker om det.
Mvh. JK
Jag läste lite men förstår nog inte vad det egentligen är fonden gör. Den förvaltas av JP Morgan och följer ett av deras hemmasnickade multi-asset index med hjälp av swappar.
Ja, man undrar ju vad det egentligen är som pågår i bakgrunden där 
Avkastningen 2019 är ca +18%, det är nog helt OK för multi-asset. Grafen påminner om guldpriset men det går inte enkelt lägga in för jämförelse på nordnets sajt.
Så, det känns lite som en variant av all-weather och rikatillsammansportföljen? 0,99%
Återstår att se hur den kommer fungera i sämre väder.
Inget för mig iallafall, den saken är klar.
ps. jag tittade på Smart 15. Gissar att 5 och 10 har lägre risk…