Söka aktier i samma fonder

Hej. Första gången jag skriver här. Relativt nybliven pancho och nyfiken på det här med investeringar.
Undrar om någon vet om det finns något sätt att söka i t.ex. en lista med aktier och jämföra för att se vilka aktier som faller in under samma fond.

https://lt.morningstar.com/demo/module.aspx?moduleId=6&link=%2F3y3wd9echv%2Fxray%2Feditholdings.aspx

Lägg in dina fonder utefter % så kan du se vilket som är största innehavet mm

2 gillningar

Kul att se dig dyka in i investeringar!

väggklockor

Njaääe. Det blir lite som tvärtom tror jag. Jag har en lista på aktier som jag är intresserad av. Jag vill kolla på ett enkelt sätt vilka fonder som ev. har flertalet av dessa aktier i en och samma fond. Vill komma runt att behöva gå in och kolla bakom varje aktie för att se vilka fonder som har aktien i sig. Undrar om det finns någon sådan funktion på någon sida eller app.

På nordnet ställer du dig i din portfölj.

Sedan klickar du på fliken “Fördenlning”.
Sedan klickar du på knappen “Underliggande”.
Då ser du hur mycket av varje aktie du har i din portfölj.

Sedan klickar du på aktien du är intresserad av och då ser du hur mycket du har av den aktien i varje fond.

Jag har ex 8% av portföljen i Investor, varav 6% är själva aktien, 1,5% via XACT Norden och så ett par små summor Investor i Spiltan Globala Investmentbolag och Nordnet One försiktig.

Tyvärr fungerar Nordnets fördelningsfunktion än så länge bara på aktier, aktiefonder och aktie-etfer.
Räntor och obligationer räknas inte in.