Vad har ni för tips på prisvärd lösning till oss?
Hur gör ni?
Behov:
Delat konto och vars ett betalkort (eller kreditkort?) för mig och min sambo
ska kunna koppa autogiro för månadsvisa utgifter som betalning av tex försäkringar.
Vi har i dagsläget ingen bil (om vissa kort har koppling till det) och kommer handla den mesta maten på Willys efter flytt till ny bostad.
Vi har hittills haft ett delat konto med vars ett betalkort på Ica-banken. Känns dock inte lika motiverat framöver då vi inte kommer handla på Ica så mycket.
Förstår att ämnet varit uppe förut, om jag missat nån bra tråd får ni gärna länka.
Kör med Coop-kort nu. Förvisso en liten kostnad med det får man tillbaka med råge i form av poäng som kan omvandlas till pengar att köpa mat för. Preem har också en variant. Man får dock bara noga med att kolla upp hur man omsätter bonusen till riktiga pengar så det inte blir alltför krångligt
Vi kör ICA-kort för samtliga inköp som har med familjen att göra - mat, kläder, prylar, drivmedel - verkligen allt. I bakkant har vi ett gemensamt konto på vår bank, där vi varje månad lägger in en förutbestämd summa. Från det kontot betalas alla räkningar inklusive den på ICA-kortet.
Jag och frugan har typ 5 konton gemensamt. Buffert, semester, hus underhåll, kortkontot och månadens pengar som vi överför vid behov under månaden till kortkontot. Allt är gemensamt förutom kontot där lönen är utbetalt.kan säga att vi har mycket mer framgång finansiellt sen vi kombinerade allt
CircleK har gratis kreditkort med flera kort till ett “konto”. Inte hittat något värt att byta till, trots att vi tankar väldigt sällan nu för tiden. De flesta har någon typ av avgift som äter upp vinsten i förmånerna när jag räknar på vår situation.
Hade tidigare dubbla kort till ett gemensamt bankkonto, men banken höjde avgiften varje år tills det kom till en punkt där det kändes absurt att fortsätta betala för något som fanns gratis (plus diverse försäkringar och förmåner!) på annat håll. Tror det var över 500kr per kort sista året. Jag betalar gärna för att slipa tjafs, men det provocerade att bli så blåst.