Solceller, Någon som köpt från sollagret.se?

Tjena
Har lagt en beställning från sollagret.se. Nytt bolag. Tänkte höra om någon har erfarenhet av dem?
Kundbemötande osv har vart kanon, men sakerna har inte börjat röra sig än.

Kollar även på växelriktare från GROWATT om något har någon erfarenhet av dessa?

Har ingen egen erfarenhet av GROWATT men det finns många dåliga ”reviews” om dem!

1 gillning

Varför köpa från en nystartad firma med så intetsägande webbshop? Ok om man ska köpa en billig pryl för nån hundring men du har väl inte beställt en hel solcellsanläggning?

Dessutom blir man ju lite matt på uttryck som ”Vi grundades i början av sommaren 2021 med medarbetare från olika håll i branschen. Vi har alla stor erfarenhet inom solenergi och har arbetat med det under olika förhållanden i många år. ”

Medelåldern på de registrerade befattningshavarna är 24 år.

8 gillningar

mm har noterat detta.

Köp ingen solcellsanläggning från någon du inte skulle köpt en begagnad bil från. Finns säkert dom som skulle köpa en begagnad bil av en nystartad firma på nätet, med huvudmän man inte vet något om. Jag skulle dock inte gjort det.

1 gillning

Typiskt att jag köper beg bilar från precis vem som helst haha, men jag tar det genom ett större mer etablerat bolag och en grossist i bakkant så det blir lättare att åberopa garantier osv. Growatts kundtjänst verkar inte helt 100…

Slutade med en ny offert från en väletablerad rikstäckande firma och en Huawei vxlriktare till klart bättre pris…

1 gillning