Sortera inlägg baserat på antal gillningar?

Är det möjligt?

Finns vissa trådar med så många inlägg i att man inte orkar läsa igenom allt.
Skulle vara smidigt då att kunna sortera fram de mest gillade inläggen.

1 gillning

Det går att trycka på visa toppsvar på lite längre trådar. Som t ex i Vilken bolåneränta-räntesats och via vilken bank har ni?

1344 svar blev 99 svar. Lite osäkert dock vad den sorterar på men jag misstänker att mest gillade svar är en del av det.

Knappen finns under översta inlägget :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Hm, ok. Bättre än inget antar jag, men inte riktigt det jag hade hoppats på.

Svaren verkar då fortfarande vara sorterade i datumordning och en hel del “oväsentliga” inlägg inkluderade med noll gillningar.

Jo, därav att jag inte riktigt vet vad den sorterar på :slightly_smiling_face: men vi kan pinga @janbolmeson som kanske har mer svar på det?

I de flesta trådar är flertalet av kommentarerna inte oberoende av varandra. Att läsa dem utan att se dem som del av en tidslinje kan lätt bli ett sammelsurium.

1 gillning

Databasmässigt är det en enkel sak. Om det går med det forum som man kör är en helt annan sak. :slight_smile:

Men tycker iaf att man borde kunna ha som alternativ att kunna sortera inlägg baserat på gillningar.
Det finns väl inget att förlora på att kunna sortera inlägg baserat på olika attribut?

Det finns många poster som är tillräckligt bra för att läsas för sig själva.

Vill man sen se inlägget i sitt sammanhang så vore det ju sen bara att trycka på knappen högst upp till höger i inlägget (den som säger hur länge sen inlägget postades) så skulle man kunna skickas till den vanliga tidslinjen.

Och dessutom så innehåller ju många inlägg citat från tidigare inlägg så ofta får man ju sammanhanget ändå.

Här är ett exempel från ett annat forum:

Så smidigt att direkt kunna se det bästa svaret!

1 gillning

Så här säger officiella dokumentationen:

dvs att det är gjort via “sammanfatta”-funktionen

2 gillningar