Tysta en tråd även överst i tråden?

Jag skulle vilja ha funktionen att tysta en tråd även överst i tråden och inte som nu sist i tråden.
Anledningen är att jag enkelt skulle vilja kunna sortera bort ointressanta trådar utan att behöva scrolla till slutet av tråden. Det kanske finns ett sätt redan? Jag har inte hittat det. Tipsa mig gärna i så fall.

2 gillningar

I högerkanten av ett inlägg finns en liten indikator som anger var i tråden ‘du är’:

Om du drar den lilla blåa markören längst ner till ‘senaste inlägget’ så hoppar du direkt längst ner och kan enkelt tysta tråden.

Så gör jag, åtminstone!

3 gillningar

Ja hade samma önskan sedan upptäckte jag att det går att gå ner till det sista inlägget på ett enklare sätt.

Klick på “tidsindikatorn” för senaste aktivitet bredvid rubriken i listan så hamnar du automatiskt längst ner i tråden.

4 gillningar

Tack för snabba svar. Jag inser att jag försöker undvika två klick - dagens i-landsproblem - men så här ser mitt flöde ofta ut:
Ser en rubrik som kanske är intressant - öppnar ämnet och läser trådstarten - inser att konversationen inte intresserar mig.
I det läget vill jag tysta tråden. Skulle då vilja ha tystningsmenyn direkt tillgänglig. Jag måste nu klicka på inläggsräknaren och svepa ner till sista inlägget innan jag kan tysta tråden. Jobbigt :rofl:
En elegant lösning hade varit att ha kontrollerna över första inlägget. Som sagt: i-landsproblem.

Argument mot kan vara att kontrollerna tar plats från innehållet och att alla ämnen egentligen är intressant. Det är mig det är fel på. :crazy_face:

2 gillningar

Håller med! :slight_smile:

1 gillning

I see your point, men misstänker att det är Discourse-funktionalitet vi snackar om här.

Men kanske finns ett snabbkommando att tillgå för att komma längst ner till trådens slut?
Nån som vet???

#allmäntupprop

1 gillning

M följt av M på dator kanske?

1 gillning

Läser nästan alltid forumet på mobilen.