Svårt att se vem som är trådskapare?

Hej,

Jag upplever att i längre trådar på forumet så är det lätt att glömma bort vem som är trådskparen och jag finner mig ibland behöva skrolla till första inlägget för att ta reda på det.

En lösning jag sett på andra forum är bland annat en annan bakgrundsfärg på TS inlägg i tråden eller en liten mikrofon bredvid TS namn.

Må hända detta redan finns men ej fungerar på min mobil/webbläsare?

Håller med. Det är inget stort problem men ändå …

Absolut inte men har hänt några gånger nu och borde inte vara några problem att implementera om det inte redan finns.

Långa trådar = Pelle K :joy:. Så svårt kan det inte vara :grin::+1:

2 gillningar

Du kan alltid klicka på tidslinjen till höger (eller nere till höger i appen) för att snabbt scrolla till början. Alternativt kan du klicka på rubriken för samma effekt. :slight_smile:

Okej så det finns ingen sådan funktion i nuläget?

Kanske införa den i nästa version av forumet? :grin:

Inte jag som utvecklar för en gångs skull, så jag tror det blir svårt tyvärr. :slightly_smiling_face:

Stora DIV-tagen för inlägg från ämnesstartaren har klassen topic-owner. Finns ett ungerskt CSS-hack med en amerikansk förbättring som döljer för första inlägget här:

Author badge on Topic Owner’s posts - feature - Discourse Meta

2 gillningar

Sjukt bra tips! Nu är det implementerat. Nu ser vi alla att @Skurt är skyldig.

8 gillningar

Snyggt! Men i mobilvyn hamnar det innan namnet. Det är inte så snyggt. Går det att få till det så det hamnar efter även på mobil?

Ni ska bara ha och ha… :grin:

Fixat nu. :+1:

5 gillningar

Bra jobbat alla inblandade. :+1:

2 gillningar