Hej!
Hej!
Har en budget på 40-50 tusen som jag vill investera. Är inne på Lysa eller Opti alternativt Lf Global och spiltan invest.
Tankar kring det? Eller ska man tänka annorlunda i dessa tider?
Hälsningar,
D
Hej!
Hej!
Har en budget på 40-50 tusen som jag vill investera. Är inne på Lysa eller Opti alternativt Lf Global och spiltan invest.
Tankar kring det? Eller ska man tänka annorlunda i dessa tider?
Hälsningar,
D
Låter i grunden vettigt. Har du sett poddens “kom i gång-avsnitt”? ![]()
Svårt att svara mer detaljerat utan mer information om din ekonomiska situation och riskbenägenhet. Om du inte vill berätta mer om det, vilket förstås är helt okej, tror jag du hittar svaren du söker i avsnittet.
Att det är oroliga tider bör inte påverka hur du placerar sparpengarna, man bör ha en strategi som klarar bra och dåliga tider och inte försöka marknadstajma då det i sig är en riskfylld strategi. Det är dock viktigt att du tänker igenom lämplig risknivå (när behöver du pengarna) på ditt sparande, det är ofta här folk gör fel och får kalla fötter när stora delar av deras kapital tappar i värde på ett sätt dom inte kan hantera känslomässigt.
Lyssna på avsnitt #99 och ta det därifrån! Lycka till 
Om du har lång sparhorisont, vilket jag antar eftersom du vill investera, så ska du inte tänka för mycket på om det är annorlunda tider eller inte. In med allt på en gång bara