Sparekonom: Flytta räntefonder från ISK

Jaha vad ska man göra nu med sitt rikatillsammans portfölj?

Hej på er och tack för en jätte bra blogg.

 

Nu till min fråga som jag hoppas kunna få hjälp med, har ca 10% räntefonder i min portfölj på ett isk (5% spiltan räntefond Sverige & 5% spiltan högräntefond) med nya skattehöjningen på ISK skall man då ha kvar spiltan räntefond Sverige på ISK eller byta VP-konto? där har man väl även en fond avgift på 0,12% över 50.000? låta vara kvar och sälja vid eventuell ny skattehöjning och placera på spar konto med ca 1% eller gör vid årsskiftet? Vad tycker ni.

 

Mvh Micke