I Söndags satt jag och ville testa Savr eftersom jag behöver alt2 till Avanza ifall om den strular.
Jag loggade in på Savr via appen. Använde Brite för att flyttade 10k till Savr då det stod direktöverföring på minuter. Jag använder Trustly på Avanza så det bör vara samma. Pengar kom inte in…
Igår måndags kom det inte in heller. Jag testade igen med 100kr. Det kom inte in heller. Pengar försvann från mitt konto (handelsbanken) men inget kom till Savr.
Idag tisdag chattade jag med Savr. Först sa de att de inte kunde se mina pengar eller transaktioner men sen skrev CS att det är strul med Brite och Handelsbanken. Inväntad svar från Brite…
Alltså 2 dagar utan nån som helst vet vad som hände. Hade jag bara suttit och rullat på tummarna…Kanske ingen märker felet?
Det var bara tur att jag hade bara testat med små belopp. Hade velat köpa lite nu när försvar har dippat men jag ska nog skippa Savr och prova något annat.
Någon som har samma problem som jag? Hur hade ni reagerat? Tur att man inte jobbar på Brite, har nog skällt ut utvecklarna! De borde ha larm på sånt fel!
Det är just det här problemet som jag tror är unikt för aktörer som saknar kontonummer. Har också märkt strul ibland, men oftast löser det sig, framförallt med Savr så jag vet att deras kundtjänst kommer göra allt de kan för att fixa till det.
I de här lägena hade man hellre sattit in pengarna på ett isk-konto med clearing- och kontonummer för att undvika strul. Förhoppningsvis är det något @SAVR fixar till efter att de fusionerats med Länsförsäkringar i september och på så sätt blir en ”riktig” bank.
Jag testade att sätta in pengar igen på Savr mha Brite igår. med 100kr som insats. Jag valde handelsbanken igen på popupen. Men jag stannar där och slängde appen. Sen login igen på Savr. Går till transaktioner. Nu ser jag att den 100kr som jag inte fullföljde syns som pågående insättning.
I min värld, detta är en bugg. borde aldrig spara transaktionen då den aldrig gick igenom.
Känns ju som beta version man sitter med och Savr leker med andras pengar på en halvfärdig produkt. Inte så bra.
Hej återigen!
Har nu fått veta att buggen hos Brite är löst, och att detta nu ska fungera bra igen. Tack för att du lyfte frågan!
Mvh,
Emma på SAVR
Hej!
Vi har tyvärr inte mer information att dela om detta i nuläget, men kommer självklart att gå ut med det samlat senare. Om du är kund hos oss får du automatiskt våra nyhetsbrev som brukar gå ut veckovis. Där kommer vi så småningom att berätta mer, så håll gärna utkik där.