Tack Rikatillsammans

Så här års vill jag rikta ett stort tack till Rikatillsammans community. Ni gör verkligen skillnad för många småsparare.

Jag är snart 30 och har aldrig tidigare handlat med värdepapper själv eller investerat så mycket heller utan bara sporadiskt satt lite pengar i en ISK och dyr privat pensionsfond hos Handelsbanken (som jag fick råd om när vi tog bolån april 2020).

Tack vare er skaffade jag en konto på Avanza i juli 2021 och började leka med en liten summa pengar (för att testa hur det känns när det går back) och så småningom sätta upp ett månadsparande.

Utvecklingen är inte fantastisk med tanke på hur bra 2021 har gått, men jag har inte heller varit aktivt på börsen hela året, inte minst för att jag tog höga risker med förhoppningsbolag de första månaderna och därför är jag nöjd med nästan +8% nu. Jag var flera procent back framförallt under sommar och höst. Sist men inte minst vill jag tacka för tipset om Storskogen som faktiskt blev min bästa värdepapper i år.

Obs: Total värdeförändring består mest av insättningar inte avkastning. Så nej, jag är inte miljonär.

Gott nytt år allesammans! :fireworks:

18 gillningar

Gott så, Johan! Grattis till ett bra beslut!

PS Jag skrev även jag ett “tack-inlägg” till RT (Jan, Caroline och alla på forat) någon gång i oktober. RT är bland det bästa som har hänt min privatekonomi :slight_smile:

3 gillningar

Kul Johan! Stort grattis! Även om du känner att du inte kommit så långt än så är det grymt att du är igång och detta innan 30 strecket. Det viktiga är att komma igång. Jag önskar jag också hade öppnat ögonen tidigare än jag gjorde!

4 gillningar

Snyggt jobbat!

Jag själv har Rikatillsammans mycket att tacka för och jag har lärt mig oerhört mycket här under året som har gått.

Blev så otroligt glad och stolt häromdagen när jag fick ett meddelande på Shareville av en medlem som tackade mig för ett tips/förslag jag hade gett i ett inlägg som hen tog inspiration av och fick till ett riktigt bra sparande :slight_smile:

4 gillningar