Riktiga vardagshjältar! Riktigt bra jobbat, Caroline & Jan!
Absolut!! håller fullständigt med
Säkert omöjligt att hitta bättre objektiv och lättbegriplig info om ekonomi och placeringar på annat håll. Toppen att yttre källor kan hjälpa till att finansiera tjänsterna. Det viktiga är ju att vi får information om var eventuella intressekonflikter skulle kunna förekomma! Och så sker med all önskvärd tydlighet! Tack!!
Stämmer in, Stort tack för denna blogg.
Blev trygg nog att ta tillbaka makten över mitt sparande jag hade i fonder via Swedbank för tio år sedan och flyttade till Avanza. Och dessutom lärt mig så mycket mer efter att ha följt bloggen, forumet och annat på annat håll.
Filosofin här utgör den stora grunden i sparandet. Sedan kan jag villigt erkänna att jag inte följer den slaviskt, utan investerar lite aktivt också för att det är roligt, intressant och spännande att läsa på, dra egna slutsatser och göra några egna val. En krydda med förhoppning.
Tack till er
Bästa ‘folkbildare’ i ekonomi!
Hade inte haft det pensionsspara jag har utan er…
Önskar varenda unge fick mycket mer av er privatekonomi kunskap.
Undrar var lärandet i ämnet skolorna befinner sig???
Tack ni två 
Stoort tack till Jan & Caroline, superbra community & podd
Jag önskar bara att jag funnit er tidigare!!! Grattis till Nordens bästa sida om privatekonomi och sparande 
Och tack även till alla forum medlemmar hög kunskapsnivå på detta forum 
Mvh / Globalstrategen
Jag är särskilt nöjd över att Caroline är med i podden.
Varje gång jag lyssnar på podden och Jan säger något som jag inte riktigt hänger med på, precis då kommer Caroline in med, “-Vänta lite nu, hur menar du nu?” och så får Jan backa lite och förklara vad han menar. För mej är det toppenbra med en sån reality check som Caroline är! 
Jag håller med dig Kent. Det är väldigt intressanta ämnen som tas upp med huvudinriktning på ekonomi, men även angränsade områden som är bra att ha med i bilden.
Vill också ge Jan och Caroline ett stort tack och hoppas verkligen att ni driver detta vidare.
Jag skulle gärna vi få någon handfast beskrivning i hur man blir Patreon medlem. Jag trodde mig ha blivit det, men tyvärr blev det fel någonstans.
Följ denna länk:
Välj “join” så är du klar ![]()
Förutsatt att du har ett Patreon-konto förstås, annars skapa ett sådant först. Det gör du här:
https://www.patreon.com/signup
Håller med föregående talare 

Mille grazie Jan och Caroline 

Jo snacka om att skapa mervärde till andra människor.
Bara att hålla med alla föregående talare! Lysande pod och mkt givande och kunskapsbringande.
Ser fram emot nästkommande 200 avsnitt!

Håller med, ni har varit till stor hjälp.
Supertack!
Tror också en del underskattar arbetsinsatsen som krävs för att ständigt komma på/producera nya avsnitt OCH hålla den egna gnistan för ämnet vid liv när ett slags intresse övergår till att bli ens jobb.
Utan Jan och Caroline hade jag inte tagit tag i ett strukturerat pensionssparande.
Bristen på pensionskunskap har skapat ett komplett strutsbeteende, så utbildad och 50-plussare jag är. Jag skäms. Likväl är jag så ohyggligt glad att jag ramlade på bloggen i januari, och därigenom ramlade på detta fantastiska forum. Med konkret och begriplig information från RT ”orkade” jag sätta igång ett sparande enligt barnportföljen samt ta ett grepp om premiepensionen och ITP:n. Så himla lätt gjort när man får handfast kunskap. Tack, tack RikaTillsammans!
Håller helt med! Hittade podden och bloggen för några månader sedan och redan lärt mig så mycket och börjat spara. Jag tycker helhetsperspektivet på ekonomi och vilket liv man vill ha/standarder är så bra och viktigt.
Superbra och inspirerande!
Min största behållning har inte främst varit exempelvis att välja rätt världsindex eller exakt rätt guld-ETF, utan att podden hjälper mig att tänka ekonomiskt. Den hjälper mig på traven att spara och att hålla nere utgifterna.
Har @janbolmeson att tacka. Jag klickade runt på youtube och plötsligt kom jag in på en video från Jan där han pratar om Pengamaskinen. Rikaste mannen i Babylon osv. Jag hade ganska mycket pengar sparad på konto. Som sakta men säkert vars värde åts upp av inflationen. Jag hade bränt mig på börsen strax innan IT-krashen och även på bankkraschen och svor att aldrig ge mig in i marknaden igen.
Med Rikatillsammans i ryggen så startade jag upp en KF på Nordnet. Köpte indexfonder varje månad samt pumpade in extra pengar för jag vågade inte dumpa in allt på en gång. Det tog 4-5 år, men nu är jag fullinvesterad. Den största behållning blir faktiskt min son. Han är snart 3 och har en portfölj värd en bit över 100K. Tanken är att det ska mynna ut i en kontantinsats så han får en bättre start i bostadsmarknaden jämfört med vad jag hade.
Så, än en gång. Tack!
Håller helt med, RT har gett mig ett helt nytt (bättre) sätt att tänka kring privatekonomi, sparande och investeringar.