Rika tillsammans

Sedan jag började hänga här så sparandet av pengar blivit mitt främsta intresse i livet. Hur känner ni?

9 gillningar

Håller helt med dig!

3 gillningar

Mer ett slags beroende som är svårt att bli av med. Det har däremot genererat betydligt mer pengar än tidigare beroenden som varit rent katastrofala ekonomiskt sett. Och på alla andra plan också förvisso.

Men ekonomi är för mig inget intresse ur någon positiv aspekt utan det är en last jag inte blir av med. Stänger jag denna bok kommer jag aldrig slappna av utan måste ständigt ha koll på vad som händer i marknaden.

Något jag slapp när jag sparande på bankkonto/ slösade upp pengar och levde livet på annat sätt.

Edit: Klart det är kul. Men det har slagit över till nåt mer likt ett beroende än intresse.

1 gillning

Är jätteglad för RT! :partying_face:

Hade troligen suttit kvar med min KF med 3-4% faktisk avkastning, inte haft en buffert, inte haft ett månadssparande, inte haft ett pensionssparande och hade inte haft en kolonistuga! :blush::cherry_blossom:

Mycket kan hända på två år!

17 gillningar

Gick med här pga detta starka intresse.

4 gillningar

Visst har jag ett ekonomiskt intresse, men de är absolut inte främsta… Massa andra intressantare intressen…

4 gillningar

Samma här :blush:

Innan RT hade jag allt på sparkonto. Men har inte bara varit fördelar ekonomiskt. Jag har träffat och lärt känna många trevliga och kunniga personer. Jag har lärt mig otroligt mycket om ekonomi och massa annat :pray: Jag läser på om det mesta och har en annan nyfikenhet och mod, i jämförelse med innan RT.

Bra jobbat @janbolmeson :clap::clap:

9 gillningar

Trevligt forum och podd, men för mig är ekonomiintresset enbart där för att göda det övriga livet. :smiley:

13 gillningar

Nej, intresset för pengar eller att öka kapitalet har blivit mindre. Forumet har snarare fått mig att djupare inse vikten att spendera, att använda sparat kapital på ett bra sätt.

17 gillningar

Forumet har lärt mig att investera rätt. Istället för att ha ångest för att aktier går/gått så dåligt så känns det mycket bättre nu. I och med att aktier gått så dåligt så hade jag över viktat mot rörliga sparkonton och Skandia Liv traditionell försäkring. Forumet fick mig att ta steget att sälja alla aktier som det fanns något värde i dvs de som inte hade gått i konkurs. Forumet fick mig att sälja Skandia Liv. Nu har jag satsat på globala indexfonder och till och med vågar ha flera olika aktiefonder i den så kallade lekhinken. Nu tycker jag att det är kul att följa börsen och det är RTs förtjänst.

12 gillningar

Ja mitt intresse har verkligen ökat för sparande på börsen.

Har sedan jag gjorde om till ISK 2017 haft en summa på en trött Robur bas fond. Aldrig brytt mig om det mer än att ha kollat utvecklingen ett par gånger… Avgift 0.9%

Började läsa lite här och insåg att det borde gå att göra bättre.

Har nu globala indexfonder, usa fond, tillväxt, småbolag etc… Merparten av fonderna i en ordinarie portfölj samt 2 småbolagsfonder i lekhinks-portföljen.

Är övertygad att utvecklingen på 5-10 kommer vara bättre… Horisonten är 10+ år i alla fall…

Men ja, har lärt mig mycket nytt sen jag började sätta mig in i grunderna gällande fonder här…så stort tack för det RT

Wow!! Blir så himla glad att läsa detta och tänker att det är ett ofantligt gott betyg på den bredd som forumet (podden/bloggen) levererar!

9 gillningar