I min kompiskrets har jag ingen som har investeringsintresse på samma sätt som jag. Bor i en småstad (Kalmar) vilket kanske är en del av anledningen.
Är det någon här i forumet som är mellan 20-30 år och vill skapa kontakt och diskussioner. Tror det kan finnas mervärde att nätverka med personer i sin egen ålder då det ekonomiska läget kan skilja sig så mycket från en 25 åring som är ny på både bostads och arbetsmarknaden, till en 45 åring som har stor arbetslivserfarenhet, kanske äger en villa osv.
Känner du att du vill prata och diskutera om allt mellan himmel och jord inom investeringar, sparande och livet! Skriv här i forumet eller skriv till mig privat.
Jag är övertygad om att det finns många som har massa gemensamt… ni är välkommen att skicka dm också såklart.
Tycker det låter som en riktigt bra idé! Är gärna med, men jag är snart 30 (nästa vecka) så om vi håller stenhårt på 20-30 gränsen får jag ta farväl om ett år
Jag kan rekommendera Unga Aktiesparare också om man vill vara med i ett lokalt community för diskussioner kring ekonomi och aktier. Jag var med när jag pluggade i Lund och det var väldigt trevligt Nackdelen är i och för sig att det blir mycket snack om enskilda aktier och det kanske inte är det du är ute efter riktigt, jag kan själv känna att jag hamnade i en lite tokig riktning där ett tag när jag spekulerade i aktier (vilket inte slutade så väl men som tur var hade jag mitt större kapital i indexfonder).
Själv fyller jag 30 snart och har familj och villa så jag är nog inte riktigt den målgruppen du söker, dessutom är småbarn ett riktigt slukhål beträffande tid Annars hade jag gärna hakat på, hoppas verkligen att ni får ihop något