Hej
Detta är en fråga direkt till Jan Bolmeson som självklart andra gärna får hoppa in och dela sina tankar kring frågan.
Jag är en relativt ung person (under25),som har gått från mindre sparande till ca 4 miljoner via börsen och bostads köp. Har lagt relativt mycket tid på att lyssna pod avsnitt och höra erfarna stabila personer som har investerat länge under tiden portföljen vuxit. Så har ett bra hum om vad som behövs och kommer ske framöver i sparandet.
Jag vet att inga Råd får ges… men det jag undrar är ifall du Jan ,med all kunskap som du besitter idag hade varit i min ålder och lyckats få ihop exakt samma peng.
Hur skulle du gått tillväga med placering och ah diverse tankar kring sparandet?
Tanken är självklart att fortsätta spara och låta tiden göra sitt. Som jag uppfattat det via dem ca två åren jag lyssnat igenom era poddar så är du en index person. Då det på sikt alltid gör bäst ifrån sig(för det mesta)
Uppskattar all återkoppling
Med vänliga hälsningar
Och en trevlig vår på er allihopa.
Måste bara stämma in i hyllningskören, bra jobbat!
När jag var 25 hade jag kanske 20 000 kr idagens pengavärde och festade upp allt, så min 25-åring skulle verkligen ha behövt råd ifrån dig!
Men för att vi ska kunna ge dig bättre hjälp så kan det vara fördel att veta hur dina 4 miljoner är fördelade. Hur mycket som ligger i aktier/fonder, låst i bostaden osv…
Hade varit kul att veta hur du kom över en såpass stor summa pengar, idogt sparande och mycket tur? En swingtradeande mastermind eller ett arv? Det låter som en spännande historia iallafall.