Hej på er!
Har under några års tid haft en fantastisk möjlighet att spara en bra del av lönen. Har sparat sedan jag började jobba (19 år) och är nu 25. Har idag sparat ihop 750,000kr, som ligger på ett sparkonto (swedbank) med en ränta på 3,25%. Har en plan att bli sambo till sommaren/sen sommaren vilket innebär flytt till huvudstaden.
Men fram tills dess har jag möjlighet att fortsätta spara ca 10-15 tusen i månaden. Hade tänkt att kanske ta 150-200k som buffert och investera resten av pengarna. Nu till den stora frågan…Hur och vad? Hur hade ni investerat ca 650,000k? I vilken aktie/aktier hade ni fördelat detta i? Har sett mycket om länsförsäkringar global index. Samt avanza global.
Kommer ha jobb i Stockholm och en inte allt för farlig hyra. Med en lön på ca 20k efter skatt. Men sparandet kommer att åka ner en bra del. Försöker att ej ångra att jag inte börjat med detta tidigare, men livet har varit fullt med annat som tagit mycket energi och uppmärksamhet fram tills nu. Men känner mig oerhört lyckligt lottad att kunnat ha sparat en summa fram tills nu! Har läst många av de forum ni postat och är så sjukt inspirerad. Wow!
Ha en fortsatt trevlig fredag!