Uppdaterad design, färgschema + meny i forumet etc | 14 november 2025

Fungerar inte det mörka eller black?

Det ska växla automatiskt om du har auto. :thinking:

Jodå, den växlar över till Dark om jag har auto. Men tycker läsbarheten är sämre i det läget, (gäller även för andra Discourse forum.) Mörk text mot ljusare bakgrund går hellre enkelt lättare för mig att läsa, men är bakgrunden för vit så är det också störande…

Det här nya “beiga” läget är mycket bättre, så har stängt av auto. Skönt att kunna välja vad man trivs med. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Först och främst vill jag tacka för allt hårt arbete som läggs ner för att få detta bra, kanske lite mer blått nu i November och mindre rosa :wink:

2 gillningar

En fråga / önskan @janbolmeson

Finns det någon funktion för att flytta upp notisen om nya inlägg till raden ovanför? I värsta fall med kortare text för att få plats..

Var får det plats, min ser annorlunda ut? :thinking:

På min dator och telefon ser allt likadant ut som innan utom att texten är svart istället för blå. Och att vissa trådar blinkar till i rosa ett kort ögonblick när man scrollar. Ingen sandfärg här. (Imac + Iphone)

1 gillning

Jag har sandfärg, använder Firefox på MacBook Air.

1 gillning

Verkar vara olika på olika enheter. Lite konstigt. :thinking:

Men bara innehållet är samma så spelar ju färg mindre roll. :blush:

Jag skulle tipsa om ett poddavsnitt i en annan tråd på forumet. Men jag hittar inte dom gamla avsnitten längre. Finns dom inte kvar?

Sök med denna tagg:
https://rikatillsammans.se/forum/tag/avsnitt

Alla avsnitt finns i lista på hemsidan också, men osäker på hur man söker i den:

Fast då kommer man till trådar som handlar om avsnitten, inte till själva avsnitten.

Denna hittar jag inte ens.

Vad är skillnaden?

Vill du utveckla? Jag tar supergärna feedback på hur jag kan göra det bättre.

Alla avsnitt finns bara under ”om oss” absolut längst ner i menyn? Jag visste att sidan fanns, men tog ett tag att hitta :sweat_smile:

Allt kan inte vara lättast att hitta. Det som spelar roll är ju vilka sidor du vill att vi ska hitta.

1 gillning

Finns många sätt. :see_no_evil_monkey:

Enklast är ju dock att söka.

Senaste nytt kan man ju filtrera i också.

1 gillning

Ja, om jag trycker på länken kommer jag såklart dit. Men om jag går in på Rikatillsammans.se och “senaste nytt” så får jag fram dom senaste avsnitten. Längst ner kan jag trycka på “visa fler” men aldrig få fram alla tidigare avsnitt.

Ja, fattar. Jag brukar oftast söka eller gå via:

Lade till nu “Endast avsnitt”:

Jag tänker på om någon ny kommer in på RT. Inte direkt så att man då snubblar på avsnitt och vill titta på fler. Fast jag har förstått att jag är jättegammal som ens skriver in en web-adress. Alla kör ju appar eller sociala medier och ser väl video den vägen.

1 gillning

Ja, jag tycker det är jättesvårt hur man ska lägga upp det. Nu tänker jag ju att man börjar i menyn och om det är avsnitt / sida / bildspel egentligen är sekundärt. Men jag kan ha fel i det. Sedan är det ju inte så många som letar bakåt på det sättet upplever jag (det gör man ofta via Spotify eller så).