Skulle avråda från att börja läsa civ ing i kombination med något annat. Efter första året kanske man kan klämma in lite enklare sidostudier men att kombinera två tunga program är svårt för de flesta.
Själv läste jag civ ing IndEk och började under tredje året även på handels och kämpade till mig en civ ek också. Det var rätt tungt men gick. Ekonomprogrammen upplevde jag dock betydligt slappare än civ ing.
Det finns några matematikkurser som de flesta läser som envariabelanalys, flervariabelanalys, algebra och geometri, programmering.
Vilken respons! Tackar så mycket!
Jag har dock ännu inte gett upp Ska skriva matematik- och fysikprovet nu i maj, mycket hänger på det. Men det ska gå bra!
Ska även kika på enstaka kurser som jag kan ha nytta av.
Sedan i mitten av april då jag skickade in min anmälan har jag lite smått börjat programmera mest i Java men även på freecodecamp (HTML, CSS). Jag tycker att det är roligt, även när jag fastnar och inte hittar vad/var felet är.
När jag skickade in anmälan för HT22 så valde jag civilingenjörsutbildningar först. Maskinteknik, farkost, medicinsk teknik, informationsteknik osv. Jag funderar på om jag ska prioritera om, som i mitt fall innebär att ta bort vissa utbildningar och lägga Högskoleingenjör Datateknik högst upp.
Jag känner mig fortfarande helt vilsen, vet inte riktigt vad jag vill göra. Vill höra vad ni tycker, är det dumt att prioritera om?