Utdelningsaktier och strategier

Undrar hur resonerar ni som har utdelningsaktier? Vilken strategi använder ni långsiktigt? Köper innan utdelning och säljer när aktien återhämtat sig? Köper precis efter utdelning? När den är som biligaste och behåller till nästa utdelning? Eller helt enkelt köper, behåller och återinvesterar utdelning? Kom gärna med flera förslag. Vad är bättre när börsen är så rörligt? Utdelningsaktier eller tillväxt?

Hej och välkommen.
Jag brukar ta fram en lista på utdelande bolag från Börsdata och sedan låta min tama apa Herr Nilsson välja ut 10-15st per månad som jag roterar runt i portföljen. Har slagit både Hernhag och Börsen dom senaste 6 månaderna så är en grym strategi.
Har en prenumerationstjänst du kan få följa för endast 100kr/mån och skrivit 2 böcker i ämnet du kan få köpa några signerade ex av också om du vill, endast 200kr/st.

Skämt åsido, utdelningar är ett hett ämne och det finns säkert 5st olika trådar du kan förkovra dig i om du provar sökfunktionen.

2 gillningar

Jag har utdelningsaktier sedan flera år tillbaka, och utdelningen återinvesteras.

1 gillning

Kaffeburken 'a utdelning.
Min egen variant med bas i “coffee-can investing” dvs köp o glöm i 30 år.
Sälj aldrig en aktie, köp nya av utdelningar, köp konstant olika utdelnings aktier i alla möjliga länder och sektorer. Försök äga samtliga sektorer.
Energi, sjukvård, mat, teknik, industri…osv. osv…
Oavsett vad som händer, äg dina misstag.
Sälj aldrig minsta lilla förräns du planerar att helt gå ur börsen.
Då säljer du allt efter 20-30 år när du ska köpa hus eller Lamborghini, vad du nu behöver när du är nybliven pensionär.

2 gillningar