Jag har 10 Axfood-aktier och såg ett meddelande om att det skall bli nyemission.
Jag hade dock för få rätter för att få ta del av nyemissionen, utan behöver alltså köpa fler eller sälja de få som jag har.
Jag känner mig lite noobig angående strategier för nyemissioner. Vad bör man göra?
Anonym
(Anonym)
2
Tror du på bolaget - köp mer.
Tror du inte på bolaget - sälj allt.
Eller en glidande skala däremellan.
SNS
(SNS)
3
Om du inte har fått teckningsrätter behöver du inte göra något alls.
1 gillning
Jag fick 10 teckninsrätter, men behöver 30 för att ha rätt till nyemissionen. Funderar därför på om jag bör försöka köpa 20 till eller låta det vara.
SNS
(SNS)
5
Du kan sälja teckningsrätterna.
1 gillning