Vettiga svarta strumpor med kvalitet, var hittar jag dessa?

Missat denna tråd men gillar ämnet. Ser att ullmax rekomenderas men är de inte lite dyra ? Inte superundersökt men 50kr paret sätter rätt höga krav för egen del.

Jämför jag liksom de jag köpt på Willys för 10kr paret i storpack så måste ullmax hålla i många år för att komma upp i samma krona/användning.

Jag har provat darn tough. Jag upplevde konstiga storlekar och att de fick hål vid användning nr 2. Jag började kolla på retur enligt deras garanti och det verkade väldigt krångligt för icke-amerikaner. Det kanske är ett alternativ att betala 10kkr för en uppsättning livstidsstrumpor och hantera garantin löpande, men för mig blev det en för komplex operation och för dyrt för nåt så enkelt som strumpor

2 gillningar

En fördel med strumpor som håller är att man slipper upplevelsen att ta på sig strumpor som man sedan upptäcker har hål i sig så ofta. På resor kan man slänga i tätt antal i väskan och behöver varken dubbelkolla att de är hela eller lägga i fem reservpar.

Alltså jag hör dig… Men jag tycker inte de går sönder så ofta. Visst efter ett-två år kanske men när det är bulk så är det liksom ingen biggie att bara byta. Ett hål under en dag dör man liksom inte av…

Skulle dock vilja ha fler vita strumpor. Finns det några tips på bra pris? Spanat lite på dessa från temu men inte testat.

Har totalt motsatt upplevelse av garanti ärende på Darn Tough. Första paret gick sönder efter 5 år. Skickade en bild via deras formulär på hemsidan deras (alltså INTE via dem jag köpt som man normalt gör). Inom 24 timmar hade jag en voucher på nya strumpor på deras webbutik och kunde välja vilka jag ville antingen som en delbetalning för motsvarande eller om jag ville köpa någon dyrare variant. Voucher var ju även inflationssäkrad då jag betalade typ 200 kr för det paret men fick voucher på typ 350 kr (minns inte exakta belopp) för att det var vad den modellen kostade idag.

Skulle även säga att de är väldigt mkt bekvämare än billiga strumpor med vaddering på rätt ställen, andas bra och har bra passform även efter 100 tvättar.

Nu kör jag också en bojkott av USA så skulle väl bli något annat om jag behöver nya strumpor. Ullmax lät bra men inte helt förtjust i tvättråd på 40°C för strumpor. Hur gör ni som rekommenderar Ullmax?

Ullstrumpor bör inte tvättas på högre än 40 grader, har flera olika märken och kör dem aldrig varmare än 40 grader.

Tack för den beskrivningen. Får se om jag bör ge dem ett nytt försök.

Alla underkläder åker med i samma 60-maskin hos oss. Har inte märkt något negativt året jag kört med ullmax. Hade de inte varit för varma 1/3 av året hade jag nöjt mig med dem.

2 gillningar

Det köper jag men det är samtidigt en rätt svettig del av kläderna och framförallt då ska mina strumpor hålla på sorteras bort från övriga hushållet och ska förmodligen inte torktumlas heller? :smiley:

Jag kör Dressmans svarta i ULL. Mycket skönare än bomull. Finns i alla storlekar.

Precis. Det är lite krångligt.