Hittade ett intressant klipp som kom i veckan där dom refererar till en ny studie gjord av Massachusetts Institute of Technology som handlar om marknadstajming, och vilka det är som paniksäljer vid nedgångar.
Troligast är att sälja om du är en man, över 45år, gift, och anser dig ha goda kunskaper om investeringar.
Studien visar även att den som paniksålt sina aktier eller fonder gör en dålig affär, pga dom återinvesterar sina pengar för sent, och därmed missar efterföljande börsuppgångar. Var tredje återvänder inte till börsen över huvud taget.
Någon som har tillgång till studien?