Hej på er vänner!
Detta kanske är ett lite löjligt inlägg i vissas ögon men jag skriver ändå. Jag är otroligt engagerad i min privatekonomi, börsen och investeringar. Dock är jag absolut ingen expert utan jag försöker snappa upp det bästa av olika världar, tex rikatillsammans, petrusko, hernhag, olika konton på instagram med mera.
Jag är supernöjd med mina långsiktiga investeringar. Har båda en utdelningsportfölj med mina favoritinvestmentbolag som grund där jag fyller på regelbundet. Fastighetsaktier och axfood också en större del i denna portfölj.
Sen har jag även en pensionsportfölj som jag också utformat med stor omtanke, utan att gå in på detaljer består den bl a av avanza global (40%), tin ny teknik (5%), spiltan aktiefond invbolag, småbolag mfl.
NU till min fråga/rubrik: jag känner ett behov av att alltid vara med/hoppa på tåget i det nya. “detta kan bli bra”. ett exempel är TINs nya fond “tin wolrdtech” som alla hypar om. jag vill ju också hoppa på tåget egentligen men man har dels inte hur mycket kapital som helst att investera i, och man kan inte heller proppa sin portöflj med hur mycket innehav som helst.
Hur hanterar ni all ny information och alla nya investeringsmöjligheter? Eller kanske är ni inte lika uppdaterade som mig (på gott och ont!)
MVH K