Tajmar börsen rätt varje dag!

Det ska inte gå att tajma marknaden, än mindre varje dag. Vilket jag nästan lyckas med. Är 3 månader på bilden men månaderna innan tajmar jag rätt också. (Har också en annan trading strategi som slog index med 12% på 2 år, konstant varje månad.) Ett misstag jag gjort var 24e augusti, ett köp som jag ångrade dagen efter, därmed blev det ingen förlust.

Jag jobbar som sopgubbe. Borde jag bli fondförvaltare istället, hur då i så fall, eller ska jag bara pumpa mitt egna konto? Nån av er som gillar mer pengar?

Hur lyckas jag? Har Asperger, min kompis sa jag var särbegåvad.

10 gillningar

Grattis!

…men, återkom gärna och visa om ett år eller fem igen. Serien är för kort för att dra några rimliga slutsatser utifrån. Man kan statistiskt sett undvika nollan 36 av 37 gånger i roulette.

Vad är det du jämför med och vad är det du köper? Det är inte glasklart i din post.

11 gillningar

Säg inte upp dig riktigt än…

11 gillningar

Grattis. Om du ångrar din strategi någon gång, vill jag slå ett slag för indexfonder långsiktigt, det verkar vara en ganska enkel och smart strategi för småsparare.

2 gillningar

Har du några råd på hur @Jacke77 kan börja tima marknaden då han har lite otur med det i sina indexfonder.

6 gillningar

Hej! Vad kul att det går bra för dig :slight_smile: Hoppas det fortsätter så!

Ett tipps i all välmening skulle vara att göra detta med max 10-20% av ditt kapital och låta resten ligga i mer indexnära värdepapper. Detta pga statistiskt sett så misslyckas de flesta på riktigt lång sikt att slå index,hur bra de än må vara eller hur fina siffror de har på kort sikt. :slight_smile:

3 gillningar

Gratulerar. Vad är tankarna bakom dina strategier?

2 gillningar

Jo, men fint ändå med så stark tro på sin egen förmåga.

1 gillning

Tittar man på din graf så har du misslyckas att tajma marknaden fler gånger än 24 aug.

1 gillning

För ingen har skapat ett konto för att göra ett inlägg?

Det är väl mycket därför man skapar ett konto.

1 gillning

Känns mer som ett dåligt försök att hitta köpare till en fond (med hög avgift och uselt track record).

2 gillningar

Varför marknadstajmar du en hedgefond som i sig försöker marknadstajma? Varför marknadstajmar du en daglighandlad fond och inte en etf?

4 gillningar

Då får vi väl se om trådskaparen återkommer eller om det var lite trevlig reklam…

2 gillningar

Nä, för då blir vi alla fisk igen. :fish: Anledningen varför vi inte är fisk är inte för att allt är subventionerat.

Yes. Superviktigt. Mitt jämförelse index är omx30. Slår jag inte det byter jag direkt till indexfond.

Så du jämför bara med de 30 största bolagen på Stockholmsbörsen? Okej. :roll_eyes:

Ja, jag hör gärna hur det gått om ett år…

4 gillningar

Sätter bokmärke för denna tråden om ett år. :slight_smile:

9 gillningar

Tråden verkar inte helt seriös. Att hitta något enstaka case man lyckats bra med och lägga fram det som ”bevis” för att en vagt definierad strategi ”fungerar perfekt” är inte så svårt.

1 gillning

Hur många miljarder har du tjänat hittils?

1 gillning

Kommer inte funka nu när vinnarstrategin är avslöjad pfffft :yawning_face:

1 gillning