Tajmar börsen rätt varje dag!

Det ska inte gå att tajma marknaden, än mindre varje dag. Vilket jag nästan lyckas med. Är 3 månader på bilden men månaderna innan tajmar jag rätt också. (Har också en annan trading strategi som slog index med 12% på 2 år, konstant varje månad.) Ett misstag jag gjort var 24e augusti, ett köp som jag ångrade dagen efter, därmed blev det ingen förlust.

Jag jobbar som sopgubbe. Borde jag bli fondförvaltare istället, hur då i så fall, eller ska jag bara pumpa mitt egna konto? Nån av er som gillar mer pengar?

Hur lyckas jag? Har Asperger, min kompis sa jag var särbegåvad.

10 gillningar

Grattis!

…men, återkom gärna och visa om ett år eller fem igen. Serien är för kort för att dra några rimliga slutsatser utifrån. Man kan statistiskt sett undvika nollan 36 av 37 gånger i roulette.

Vad är det du jämför med och vad är det du köper? Det är inte glasklart i din post.

11 gillningar

Säg inte upp dig riktigt än…

11 gillningar

Grattis. Om du ångrar din strategi någon gång, vill jag slå ett slag för indexfonder långsiktigt, det verkar vara en ganska enkel och smart strategi för småsparare.

2 gillningar

Har du några råd på hur @Jacke77 kan börja tima marknaden då han har lite otur med det i sina indexfonder.

6 gillningar

Hej! Vad kul att det går bra för dig :slight_smile: Hoppas det fortsätter så!

Ett tipps i all välmening skulle vara att göra detta med max 10-20% av ditt kapital och låta resten ligga i mer indexnära värdepapper. Detta pga statistiskt sett så misslyckas de flesta på riktigt lång sikt att slå index,hur bra de än må vara eller hur fina siffror de har på kort sikt. :slight_smile:

3 gillningar

Gratulerar. Vad är tankarna bakom dina strategier?

2 gillningar

Jo, men fint ändå med så stark tro på sin egen förmåga.

1 gillning

Tittar man på din graf så har du misslyckas att tajma marknaden fler gånger än 24 aug.

1 gillning

För ingen har skapat ett konto för att göra ett inlägg?