Vilka banker använder ni?

Har funderat lite kring att jag har det lite rörigt. Jag har ett ISK på Avanza, Swedbank samt Nordea som jag använder.

Lite rörigt som sagt, men vet inte om jag vill ha alla tillgångar på samma plattform. Hur gör ni andra?

Jag har nog alldeles för många och utspritt.
Därför tycker jag det är lite roligt med att det ofta jämförs med. “så här mycket sparar den genomsnittlige avanzianen”. Eftersom förmodligen många med mig har sina pengar på så många fler ställen.
Jag tror att jag har konton på inte mindre än 9 olika instanser.
Detta gör också det väldigt mycket svårare att logga in och kolla. Pengarna får jobba mer ifred. Så det är inte bara nackdelar.

Även jag har flera olika banker. Har bara buffert och lågrisksparande på sparkonto för kort sikt på min “storbank”.

Övriga portföljer och sparande finns på bland annat Frejvid, Nordnet, Volvo Carpay, m.m.

Vi har,

Buffertsparande hos SBAB
Investeringar hos Lysa

Vardagliga ärende (betala räkningar, “norpa” konto etc) hos SEB

Jag är mer för att hålla det enkelt och överskådligt :grinning:

Har en portfölj på Avanza från när jag bodde i Sverige men allt nysparande på IBKR. Flyttar ogärna större summor eftersom jag inte tycker om att prata med AML-människor, så de får ligga kvar där de är tills det finns en stor anledning att flytta dem.

Sparbanken Skåne för lönekonto och bolån.
Bank Norwegian för kreditkort.
Avanza för allt annat så som sparkonto, ISK och tjänstepension.

Väljer aktivt bort andra alternativ för jag tycker det blir för jobbigt att få översikt, vill helst ha allt på avanza.