Hur många konton på olika platser har ni?

Kan inte låta bli att undra hur ni andra delar upp ert sparande på olika sidor/ portföljer?

Jag själv har 3 stycken som jag Delar upp:

50%- Globalfond, pension ISK- Min bank
25%- Blandade aktier, KF- Avanza
25%- Blandade fonder, ISK- Avanza

En gång om året tar jag överskottet och gör någon mer investering. Antingen i någon portfölj, krypto, guld eller delar upp mellan mina olika.

Har sett att många här på forumet har både Lysa, opti, aktier, fonder, olika portföljer för olika ändamål, krypto m.m, så min fråga är egentligen hur mycket av de ni sparar går in i respektive portfölj? Lär ju vara svårt om man har 10 olika ställen och sätter in 200 per månad i varje, eller är det bara jag? Eller inte svårt, men rörigt med småsummor i många olika, menar jag.

Eller är det mer ett månadssparande i globalfond och större insättningar några gånger per år på de andra olika?:blush:

Jag har lite olika men inte för jag vill utan för jag är tvungen

Nordnet - tjänstepension utöver “vanliga” tjänstepensionen
Avanza - när jag köper aktier, jag gillar avanza och har valt det, här finns lekhinken
LF - här har vi våra bankkoton och vi sparar även i en ISK där för vi ska bli guldkund (rabatt på försäkringar osv), här finns också bufferten
Lysa - Det är fondroboten vi använder, hit går det mesta

Sen finns tjänstepensioner på SPP och Alecta men det är ingenting jag “behöver bry mig om”.

Jag har aldrig stört mig på detta förens jag såg denna tråd, det vore skönt att ha allting på samma ställe.

1 gillning

Känner också att allt vore skönt att ha på samma ställe för enkelheten. Så länge man själv är nöjd så är ju det toppen! Får hoppas balansify hjälper mig med min OCD :joy: ska nog flytta mitt privata pensionssparande till Avanza också :+1:t2:

Avanza- Kapitalförsäkring (aktier)
Avanza- Investeringkonto (fonder)

Min bank- Privatkonto
Min bank- Sparkonto

Lätt överskådligt :sweat_smile:

Allt hos Nordnet i samma Isk :+1:

1 gillning

Simpelt och bra! Inget lysa för dig?

För övrigt gillar jag verkligen inte nordnets layout av någon anledning :sweat_smile: är väl en vanesak

Nej. Kör allt Nordnet 2 st Isk och Ips. Frugan 3st Isk egen och 2 barn Isk i våra namn. Alla samma index fonder :+1:

Tre ISK på LF, Avanza och SAVR. Jag har även konto på Nordnet men det är tomt. :sweat_smile: (Mest för att jag inte gillade UI.) Utöver det ett gammalt Ikanokonto med väldigt lite på i dagsläget.

1 gillning

Månadssparar du på de allihopa? :blush:

1 gillning

Njae, är nog rätt svar. Jag har månadssparat hos både LF och Avanza länge, men hos SAVR har jag fonder som jag flyttat in då avgifterna är lägre i just dessa. Idag sparar jag “utjämnande”, dvs den fond som “behöver” påfyllning får slantarna den givna månaden.

@angaudlinn alltså en manuell Lysa :joy::joy::wink: ! Samma princip fast på egen hand :ok_hand::partying_face::+1:

Lite så ja. :slight_smile:

1 gillning

Flyttat det mesta fondsparandet från Avanza till SAVR. Nu även öppnat ISK hos Fondo. :grin:

*Lönekonto på Handelsbanken.
*Buffertkonto (gemensamt med sambon) Marginalen
*Buffertkonto eget Lunar

1 gillning

Hej Jackie,
Har mina ETF:er,index fonder och en aktieportfölj i en och samma KF konto hos Avanza. Spelar det någon roll om det är KF konto eller ISK konto,ur endast skatt kostnad/intäkt perspektiv ?
Tack

1 gillning

Jag har investeringar på en massa olika sidor.
Majoriteten har jag dock på Avanza både på ISK och och AF.
För aktierna använder jag Aiisa aktierådgivande robot med inbyggd AI vars råd har gett en avkastning på 189% på ett år.
Sen har både jag å frugan konto på CFX och AI marketing. Sen har jag även konto hos Corite där jag investerar i artister på svenska marknaden, på pepins där jag investerar i emissionsbolag för å få ta del av ännu onoterade aktier. Har också ISK konto hos LF för å kunna va guldkund å få rabatt på försäkringarna.
Har även konto hos Paraiba world.

Några av dessa skulle jag dock inte rekommendera då det är hög risk för att bli lurad på pengarna. Men det är val jag gjort och har endast gått in med ytterst små summor.

Det fungerar lika bra

Avanza för investeringar:
75% ISK Fonder
25% ISK Aktier, funderar på att lägga Utländska aktier i KF snart.

SBAB: Långtidsbuffert
Ca 3 månaders utgifter

Handelsbanken:
Allkonto
Korttidsbuffert
Tjänstepension

Revolut:
Valutakonto med Euro :euro: för utlandsresor.

Har tidigare haft Savr men det var inget för mig, betalar mycket hellre lite högre avgift för att få riktig insyn i mina investeringar.