Vilka krav kan jag ställa på en redovisningsbyrå?

Jag är egenföretagare inom kulturområdet och har skött min bokföring själv sen jag startade mitt företag 2016. Jag ville förstå grunderna i bokföring och är mån om att saker ska bli rätt, men jag känner nu att det är dags att lämna över ansvaret då jag tycker att arbetet med att sköta det själv är för tidskrävande plus att jag vet att jag inte kan det till 100 %.

Men det känns som en djungel och helt omöjligt att hitta en bra redovisningsbyrå.
I början av året anlitade jag en som sen visade sig att hen aldrig svarade på mejl, jag gick in i bokföringsprogrammet och såg att hen inte hade gjort något av alla verifikationer jag skickat in, när jag frågade varför dröjde svaret flera veckor innan jag fick svar och jag fick mejla flera gånger. Jag avslutade detta och började leta efter en något annat.
Jag bokade in ett möte med en större byrå. När jag kom dit hade personen jag skulle träffa åkt på semester och de hade glömt att omboka mitt möte.
Jag fick då prata med en annan person som var supertrevlig, tyvärr hade den personen redan så många klienter att hen inte kunde ta sig an mig. Men jag bestämde min ändå för att bli kvar där. De sa att jag kunde komma in med alla verifikationer efter sommaren. Nu när jag hörde av mig och sa att jag vill komma dit och träffa personen som ska ha hand om min bokföring säger de att det inte kommer att vara någon speciell utan att de hjälps åt flera olika att sköta bokföringen när det gäller enskilda firmor?
Är detta normalt? Jag tycker att det låter väldigt rörigt och lättare hänt att något blir fel.
Jag är så trött på att hålla på och leta, och det är svårt att vet vilka krav jag kan ställa? Vad säger ni?
Jag får också en känsla av att vi med enskild firma inte blir bemötta på samma sätt som de med AB, utan lite med vänsterhanden sådär. Kanske den känslan bara är pga mina erfarenheter just nu haha.

Jag vill bara hitta någon/några som förstår min bransch (kulturbranschen skiljer ju sig och har många speciella regler), svarar på mejl och frågor, är noggranna och pålitliga och prisvärda. Vad har ni för tips att ge mig i detta snåriga letande?