Visa/dela utveckling på sparande åt någon annan

Nu är ju inte detta barnspar det handlar om, men sparande åt någon annan.

Jag har sett att lysa har en funktion där man kan bjuda in någon att se utveckling etc på ett isk konto, men i mitt fall fungerar inte detta då personen jag sparar åt bor utomlands i ett land som lysa inte verkar i.

Finns det någon annan tjänst där man kan sätta upp en portfölj och låta någon “följa” innehavet?

Hos Avanza kan du ge fullmakt till andra så man kan se och ändra innehav. Har hela familjens och bolagets sparande på en och samma inloggning, väldigt smidigt vid rebalanseringar, uppföljning mm. Vet inte om det funkar med någon som bor utomlands dock.

Tack för svar, jag tror detta blir krångligt då personen inte är Svensk.

Jag försöker helt enkelt hjälpa en person i ett annat land som är om jag ska tala klarspråk, ekonomiskt helt värdelös :slight_smile:

Jag skulle vilja ha ett sparande nånstans där jag sätter in några hundralappar i månaden och personen kan vid en app eller länk följa och se hur det går… det är ingen långsiktig lösning utan mest för att visa och förklara att det är personens pengar som växer (förhoppningsvis) ;D

Min tanke är att personen ska få lite mer ekonomiskt driv.

Nordnets shareville

2 gillningar

Kanske Kiwitrader kan vara något? Där kan man dela sin portfölj offentligt (som shareville, inga summor syns, bara procentuell avkastning och innehav samt fördelning) så att vem som helst kan gå in och se hur portföljen ser ut och avkastning över olika tidshorisonter.

1 gillning

Tack för dessa tips, får kolla vilken av dom som verkar bäst för mig :+1: