Wealth management i USA

Hej, kommer inom kort att flytta till USA och med största sannolikhet är flytten permanent. Inte nog med att man ska flytta med familjen och in på en ny arbetsmarknad så ska man dessutom lära sig ett helt nytt ekonomiskt system. Principen är densamma (spara mycket så blir det bra) men väldigt mycket knepigare med nya skatter, pensionssystem och investeringsverktyg.

Vi har möjlighet att använda oss av UBS Wealth management genom familjens tillgångar men jag känner mig osäker. UBS tar en fast avgift på 1% för sina tjänster.

Jag skyr ju alla ”rådgivare/säljare” som pesten här och investerar helst själv via Avanza.

Hur tänker ni? Ny marknad och då kan UBS kanske ge en skjuts på vägen? Någon med erfarenheter av wealth management i Sverige jämfört med att investera själv?

/Fredrik

Hej Freddan

Jag skulle rekommendera dig att gå hit https://jlcollinsnh.com

2 gillningar

Tack för tipset! Jag har letat efter något liknande men mest fastnat hos nerdwallet och liknande.

Om jag skulle bo i USA skulle jag kört Wealthfront eller Betterment samt anlitat Alan Roth som rådgivare.

Lycka till därborta! :slightly_smiling_face::+1:

1 gillning

Har läst en del nu och den är både informativ och lättläst. Tack för tipset igen!