X-ray Morningstar -felsök?

Hej, tänkte kolla om någon stött på samma problem som jag upplever nu. Jag försöker använda mig av Portfolio X-ray på Morningstar men stöter på patrull. Allt hamnar som “Ej klassificerad”. Jag har provat med flera olika webbläsare (Safari, Chrome, Firefox) men får inte till det. På “översiktsfliken”, ser allt ok vad gäller fördelning/Vikt%. Men i “X-ray fliken” så hamnar allt som sagt som “Ej Klassificerad”. Jag har klickat runt med olika fonder, fördelning etc men kommer ingen vart =)

Fonderna jag har i min portfölj är AMF Aktiefond Småbolag, Handelsbanken Hållbar energi, Länsförsäkringar Global Indexnära, Proethos Fond, Swedbank Robur Access Asien. Om det spelar någon roll.

Har någon av er stött på samma problem? Jag antar att det är något simpelt misstag jag gör men kan inte se vad.

Allt gott,

Det beror nog inte på något simpelt misstag.
Se denna tråd:

Ok, tack för svar!
Inte bara jag som har det problemet alltså. Jag testade med deras transaktions portfölj också men samma sak. Får hoppas de fixar det snart.

Är det någon som har tips på liknande funktion på annat håll så länge?

Ja, samma problem.

Skrev till deras help desk men fick ett yxskaft svar om att det nog var något med cookies så jag la ner det och räknade själv i excel.

Tyvärr har Morningstar helt tappat bollen med nya sajten. Inte mycket som fungerar. Blandade nordiska språk. Nya portföljvyn har lite nya grejer men missar tex helt att ge en enkel geografisk bild (bara US mot icke-US innehav). Förstår inte hur de kunde missa så kapitalt.