2024 och önskelistan för forumet

Funderade i morse på hur en del trådar här på RT ger ett eko av ”åsiktstunnel”. Med det menar jag ”Lysa is the solution”, indexfonder till alla eller vinklingen att ”starta ett företag”.

Ibland känns det som att halva forumet består av IT konsulter som läst teknisk fysik (vilket om man lyssnar på Jan är ett måste mer eller mindre om man är vass) som alla vill sluta jobba vid 45 års ålder efter att ha lagt under en sparkvot på 70 % i Lysas lösning.

Jag uppskattar forumet och läser varje dag i veckan och inte sällan lär jag mig något och underhålls nästan alltid. Men några saker skaver för mig själv. För oss som på riktigt älskar att jobba och vill investera för valmöjligheter men inte ser att RE är något annat än ett dödsstraff in waiting om det skulle hända? Jag älskar investeringar, privatekonomi och kan nörda loss på livförsäkringar, men ibland hade jag önskat en något bredare åsiktsflora i forumet. Så min önskan är att podden ska fortsätta utvecklas (tycker den gått från Readly good till great under 2023) och forumet bli lite bredare. Den sistnämnda ska jag göra mitt bästa i att bidra till. Tack för all bra läsning i år!

2 gillningar

Jag önskar mig en effektiv metod att sålla bland inlägg och trådar.
Det går åt alldeles för mycket tid till att hitta guldkornen.

Haha, jag brukar också störa mig lite på det. Teknisk Fysik är inget märkvärdigt. En civilingenjörsutbildning bland andra. De som läst Industriell Ekonomi (som jag gjort) brukar visa liknande tendenser.

1 gillning