Med tanke på att vi bara har ett par dagar kvar till det nya året:
- Vilken eller vilka diskussioner tyckte du har varit bäst i forumet under året?
Alternativt, var det någon diskussion som stack ut extra mycket för dig i år. 
Med tanke på att vi bara har ett par dagar kvar till det nya året:
Alternativt, var det någon diskussion som stack ut extra mycket för dig i år. 
Storskogen, storskogen, storskogen
Nej men på allvar så tror jag vi lärt oss otroligt mycket där om marknader och irrationalitet (7 kr vs 60 kr samma år utan fundamental ändring i bolaget), värdering av bolag, media, hur extremt olika vi kan se på saker, glädje, sorg, skadeglädje mm mm. Innehåller nästan en helt såpopera 
Jag nominerar:
En lång saklig tråd som aldrig spårade ur.
Trots att RT är en plats där många har en ordnad ekonomi med stor buffert och framåtblickande förmåga verkar höjda räntor och högre elpris komma som en chock.
Trådar om fallande bostadspriser vilket är en direkt konsekvens av höjd ränta, samt besparingsmöjligheter vad gäller el har trendat.
Samtidigt fick paradigmen om rörlig ränta och elpris sig en törn och frågor om amortering samt bundna räntor stod som spön i backen.
Nedgången på börsen har gjort förvånansvärt litet avtryck (undantaget Storskogen) vilket kanske är ett tecken på att globala indexfonder åstadkommer ett visst lugn.
Jag nominerar stora tråden om boprisfallet samt elbesparingstråden.
Tråden från @Simon6F om att byta sin hand mot en miljon. Gav perspektiv på tillvaron och många bra och kloka svar!
Tråden från @Linnea82 om vad vi vill med våra pengar. Så grundläggande, och så kul att se hur olika folk tänker.
Trådarna från @Longshort och @Lama om boendekostnader. Viktiga frågor med många konkreta svar och bra stämning.
Tråden från @Melwa om studiebesök i sin drömkolonilott, för att den var så mysig 
(Sen finns det ju tråkigt nog ett par trådar som folk har hackat med långa sidospår i aggressiv ton. Blir dålig stämning för oss som vill ha ett trevligt och respektfullt forum. Men annars glad att jag hittat hit under hösten!)
Den sista! Fantastisk att lyssna på detta fria och autentiska samtal. Generöst att du är så transparent med dina reflektioner. Ett avsnitt i slutet av året som knyter samman det kollektiva existentiella med den yttre fysiska, materiella verkligheten. Tack!
Ju mer man vet om sig själv som människa, desto klokare beslut tar man.
Det ena kan inte existera utan det andra. Liv och död. Glädje och sorg. Insikt och förvirring. Och så vidare. Allt har sin tid. Denna dialektik har ni nu utvecklat i er pod och jag ser väldigt mycket fram emot att fortsätta vara del av den.
Gott nytt år!
Medhåll på boprisfall- och elpristråden men även kryptokraschtråden tycker jag har varit mycket intressant 2022.
“Ombalanseringens magi”!
Otroligt intressant tråd. Kommer att lägga 2023 på att försöka förstå den 
Boprisfallet är bäst även om tonen hos vissa får mig att undra varför de inte hänger på Flashback.