Jag tycker avsnitten som har någon form av ram/röd tråd är bäst, där ni sedan pratar runt varje punkt. De kan tillåtas glida iväg lite då och då, men så småningom kommer de tillbaka till ämnet när ni tar nästa punkt. Bokavsnitten främst; tycker de alla varit bra.
Däremot tyckte jag t ex senaste avsnittet saknade styr/bra moderering och drog iväg på den nivån att jag inte lyssnat klart (än?)
Att hålla sig på rätt sida om personligt men inte privat-gränsen, kanske?
Det låter på dig Jan som att du känner press att göra årets bästa fonder-avsnitt och liknande, men de har jag ju ”redan sett”, så jag ser inte alls fram emot de veckorna. Jag tycker nog bok-avsnitten och ”här är sammanställning av vad forskningen säger om x”-avsnitten är bäst och mest fräscha.
Jag tycker det blir bäst när det handlar om ekonomi och ni har gäster från branschen. Man gräver i den ständiga frågan om man kan slå index. Tycker mindre bra om när ett avsnitt saknar tydlig riktning eller när en bok skall recenseras samt när det blir för personligt. Lider lite med er när diskussionen blir allt för djup och fokuserade runt Jans och Carolines privatliv.
Förvånansvärt nog blir det Förberedelser inför vinterns elprischock…
Kanske ingen direkt praktiskt nytta, men inlägget gjorde att jag började fundera över min egen situation. Återkommer kanske nästa år med ett inlägg i ämnet.
Tack för de insstser som du gör för folks privatekonomi!
Dött lopp mellan gästavsnitten och avsnitten med läsare, men det har även funnits guldkorn i övrigt. Annars är det för min del de fakta- och forskningsbaserade delarna som är favoriter, oavsett vad avsnittet i övrigt handlar om.