Detta är någonting som ofta är fallet i Rika Tillsammans-poddarna. Det känns som att det finns en utvecklingspotential här, speciellt i ett sådant här avsnitt som vänder sig till nya lyssnare som ännu kanske inte har insett att man oftast kan spola förbi de första tio minuterna utan att egentligen missa någonting väsentligt
Såsom andra har påpekat så går det kanske att flytta om saker och ting. Är det exempelvis speciellt viktigt att veta att ni är gifta, hur många barn ni har eller vad ni har för utbildning i grunden (speciellt när ingen av er ändå har utbildning inom ekonomi)? Så viktigt att detta måste komma innan ni berättar om vad en indexfond är? Jag tror inte att de som är intresserade kommer att stänga av för att de inte får all bakgrundinformation på en gång. Dock tror jag att många kommer att stänga av om ni inte kommer till saken fortare.
Till sist blir det lite knepigt när ni säger någonting i stil med att avsnittet inte ska uppfattas som ekonomisk rådgivning. Jag uppfattar att det precis är detta det ska uppfattas som. Om ni är bundna av det juridiska här så kanske det ändå går att hinta för läsaren om hur uttalandet ska uppfattas?