305. LĂ„g avgift = (mycket) mer pengar till dig 💰

Speciellt om vi fÄr uppleva en gratis indexfond som jag lengtar efter.

2 gillningar

Vilken tjp? Jag hittar inte fonden via Collectum itp i alla fall :smirk:
Och en vanlig depÄ verkar kosta 0,45% per Är I förvarskostnad pÄ beloppet vid en snabb anblick :triumph:
NÄgon med andra erfarenheter?

Har TJP hos Avanza, dom Àr gratis, Àven Nordnets. Vissa gÄr ju dock inte att flytta pga kollektivavtal mm, dÄ fÄr man nöja sig med det som finns

Den valmöjligheten har jag tyvÀrr inte, och den aktuella fonden fanns vÀl bara hos Handelsbanken?
NÄgon annan som har vanlig depÄ hos Handelsbanken och kan bekrÀfta eller dementera förvaringskostnaden?

Tagit bort personlig information.

Jag sökte, för sÀkerhets skull, pÄ Handelsbanken och hamnade via Handelsbanken
pÄ Handelsbanken

Men ingen kostnad för att öppna ISK dÀr eller avgifter knutna till innestÄende belopp annat Àn Courtage eller fondavgifter alltsÄ om jag förstÄr dig rÀtt?

ISK hos Handelsbanken Àr gratis. Köpa och sÀlja fonder Àr gratis. Precis som alla andra aktörer tar de ut förvaltningsavgift för varje fond. Tror inte de behövs konto och kort i övrigt hos dem, vilket kostar 25 kronor per mÄnad.

Dimensionals fonder Àr bara synliga i webblÀsaren pÄ en dator.

1 gillning

Vad menas med “totalen” i detta fallet? Ursprunglig summa eller summa efter x antal Ă„r? Det tror jag inte nĂ€mns?

VĂ€rde vid 0 procent avgift. :blush:

Ett inlÀgg delades upp till ett nytt Àmne: Finns det nÄgot tillfÀlle dÄ högre avgift motiverad?Àr

Jag Àr rÀtt nöjd med att betala 0,17% i avgift för 2 fonder. :ok_hand:t2::relieved_face:

1 gillning