Aktiehandel på Handelsbanken

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av att använda Handelsbankens plattform för aktiehandel? Hur är användarvänligheten etc?

Enligt deras hemsida så är courtaget 0,09% (minst 9 SEK) på svenska och nordiska börserna vilket är rätt bra i jämförelse med Avanza om man tex handlar för 5000 per affär. Det är inte jättemånga kronor i skillnad, men jag blev ändå förvånad att det var så pass lågt.

1 gillning

Jag hängde där förra året innan jag konsoliderade allt till en plattform. Det fungerar bra tycker jag. Det går att handla både i app som på hemsidan och deras Webtrader program fungerar utmärkt. Handlar man för 10000 varje gång är det avsevärt billigare än på Avanza exempelvis.

Deras stora fördel är att de inkluderar aktier från NGM, First North, Oslo Börs och Nasdaq OMX Nordic inom samma prisklass.

Tack för snabbt svar. Varför jag undrar är bla för att vi har bolån hos Handelsbanken och tänkte pressa räntan vid nästa förhandling. Om det skulle göra någon skillnad på räntan så skulle jag kunna tänka mig investera lite via deras plattform.

Men oj, detta va något helt nytt för mig att en bank har sådant lågt courtage för dessa marknader.
Bra att veta!
Hoppas däremot fler börjar ta efter detta snart, 19kr minicourtage är lite för högt på Avanza tycker jag, dyrt att månadsspara mindre summor i aktier.

Jag handlar för 1kr/tusenlapp som lägst på avanza om man tweakar minimicourtaget mha öresavrundning.

För den som inte har PB blir det som lägst cirka 1kr/600kr. Dvs samma som SHB.

Baserar sig tweakandet på att 0,025% av 599 kr är 1,4975 kr och därmed avrundas det till 1 kr?

Ja nått sånt…man kan labba med detta i orderläget. Funkar såklart bäst på aktier där aktiepriset inte är så högt då är det lättare att lägga sig nära brytpunkten.

1 gillning